Registrator, vikariat
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2025-01-24
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Utifrån politiska beslut och i nära samarbete med stadens ledning samordnar äldreförvaltningen utvecklingen av stadens äldreomsorg tillsammans med berörda fackförvaltningar, stadsdelsförvaltningar, kommunala bolag och privata utförare.
Förvaltningen ansvarar för att besluta om, installera, och svara på trygghetslarm samt installera och serva nyckelfria lås i hemtjänsten. Förvaltningen hanterar också jourärenden på kvällar, nätter och helger och handlägger valfrihetssystemet för Stockholms stads vård- och omsorgsboenden och servicehus.
Här arbetar vi nära den enskilda stockholmaren i tusentals samtal och möten varje dag. Äldreförvaltningen har cirka 170 tillsvidareanställda fördelade på fyra avdelningar och en enhet. Förvaltningen sitter i nyrenoverade lokaler vid Älvsjö station.
Administrativa avdelningen arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd och utveckla processerna inom verksamhetsområdena; nämnd och registratur, ekonomi, samordning ILS, juridiska frågor, HR, inköp, lokaler och övrig administration. Avdelningen består av 13 medarbetare och en chef.
Vår registrator ska under en tid fokusera på ett annat viktigt uppdrag och vi söker därför en vikarierande registrator från maj 2025 till hösten 2026.
Din roll
Som registrator på äldreförvaltningen arbetar du med förvaltningens informations- och dokumenthantering. I din roll som registrator kommer du att värdera information, diarieföra, kvalitetssäkra och tillhandahålla
allmänna handlingar. I rollen ingår också att vara med och utveckla och kvalitetssäkra förvaltningens informationshantering arbetssätt som avser ärendehantering och hantering av
allmänna handlingar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• Bevaka förvaltningens officiella mejlbrevlåda
• Diarieföra inkommande och upprättade allmänna handlingar
• I samverkan med förvaltningens jurist stödja handläggare vid sekretessprövningar och utlämnande av allmän handling.
• Som förvaltningens arkivredogörare ha ett praktiskt ansvar för förvaltningens arkivverksamhet och vårda förvaltningens arkiv.
• Stöd till verksamheten i frågor som rör allmänna handlingar, diarieföring och arkiv
Rollen kräver goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala beslutsfattandet, som till exempel kommunallagen, förvaltningslagens serviceskyldighet samt regelverket om offentlighet och sekretess och GDPR.
Även om du är unik i din funktion som huvudregistrator så arbetar du nära tillsammans med förvaltningens nämndsekreterare, informationssäkerhetssamordnare, jurist och dataskyddshandläggare. Du får vara del i ett team som verkar för att utveckla förvaltningens informationshantering. Nämndsekretararen ersätter registrator vid frånvaro.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning med relevant inriktning likt registrator/dokumentcontroller eller arkiv- och informationsvetenskap.
• minst ett års aktuell och relevant erfarenhet som registrator/dokumentcontroller eller arkivarie.
Meriterande är om du har:
• arbetat i ärendehanteringssystemet Platina.
• erfarenhet av att hålla i introduktioner/utbilda.
• erfarenhet av liknande arbete inom Stockholms stad eller annan offentlig arbetsgivare.
Du uppskattar samarbete, trivs med att ha många olika kontakter och har ett serviceorienterat bemötande. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att ta hänsyn till olika perspektiv. Du kan självständigt driva ditt arbete framåt och är noggrann även om du ibland behöver hantera tillfälliga arbetstoppar. För att trivas i rollen är det också viktigt att du har tålamod med stundtals repetitivt arbete. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Hos oss får du
Vara delaktig i utvecklingen av stadens äldreomsorg
En chef som engagerar, stöttar och utmanar
Stor frihet att planera ditt arbete
Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på arbetsplatsen
Flexibel arbetstid och friskvårdbidrag
Möjlighet att jobba hemifrån när verksamheten tillåter
Din ansökan utan ett personligt brev
I den här rekryteringen arbetar vi utan ett personligt brev och vi bedömer din ansökan utifrån ditt CV och de frågor som du har besvarat i samband med din ansökan.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/387".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Äldreförvaltningen, Administrativa avdelningen
Kontakt Erika Cederlöf, avdelningschef
08-50836234 Jobbnummer 9123538