Registrator till Uppsala kommun (timvikarier)

Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2022-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till Uppsala kommun (timvikarier)" (publicerad 2023-02-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Registraturen

Nu söker vi dig som vill jobba som timanställd! Vill du ha intressanta och varierande arbetsuppgifter och på köpet ett gäng trevliga arbetskollegor? Studerar du eller vill ha ett extra jobb? Välkommen med din ansökan!

Enheten för registratur stödjer Uppsala kommun i frågor som rör informationshantering för nämnder, styrelser och bolag. Vi jobbar för att övergången till en digital långsiktig hantering av information bättre ska möta framtidens utmaningar. Enheten består av cirka 25 medarbetare. Enheten för registratur ingår i avdelningen för kansli där även stadsarkivet och enheten för juridik samt enheten för nämndsekretariat ingår och totalt sett är vi cirka 85 medarbetare. Avdelningen har det strategiska ansvaret för att utveckla och effektivisera kommunens arbete kring ärenden och handlingar. Din arbetsplats blir i Uppsala kommuns stadshus och vi arbetar utifrån aktivitetsbaserat arbetssätt i moderna och nyrenoverade kontorslokaler i centrala Uppsala.

Ditt uppdrag
Arbetet som registrator är varierande och omfattas bland annat av ärendehantering, diarieföring, utlämnande av handlingar, sekretessbedömningar samt hantering av post och myndighetsbrevlådor. Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet samt ge råd och stöd till handläggare och chefer.

Vi stöttar varandra i vårt uppdrag och brinner för att ge service. Din närmaste chef kommer att vara enhetschef, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet tillsammans med enhetens teamledare.

Publiceringsdatum
2022-08-26

Bakgrund
Vi söker dig som studerar på högskola eller universitet inom arkiv- och informationsvetenskap, statskunskap, juridik eller registratorsutbildning, alternativt har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt mycket goda datorkunskaper. Det är en fördel om du har god kännedom om ärende- och dokumenthantering hos en myndighet. Det är även meriterande om du har kunskaper inom GDPR och/eller Public 360.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-726 11 40

Facklig kontakt
DIK, Erik Önnevall, 018-727 21 85
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning, timanställning. 0-100%. Tillträde enligt överenskommelse till ..

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2022-02365".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
6922603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: