Registrator med intresse för utveckling

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av dokument och ärenden på en statlig myndighet? PTS söker nu en erfaren och engagerad registrator till enheten för fastighet och dokumentation.

Post- och telestyrelsen (PTS) är den statliga myndigheten som ansvarar för att bevaka områdena elektronisk kommunikation och post i Sverige. Vårt uppdrag är att se till att alla i Sverige har tillgång till bra telefoni, bredband och posttjänster. Vi arbetar för att främja en säker och tillgänglig digital infrastruktur för hela landet.

Om rollen
Som registrator på PTS kommer du att vara en viktig del av enheten för fastighet och dokumentation. Du kommer att ingå i ett team bestående av tre registratorer och tre arkivarier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara diarieföring och hantering av det dagliga flödet av handlingar. Du kommer också att ge råd och stöd till övriga delar av organisationen när det gäller arkiv och dokumenthantering.

Vi använder oss av Platina för ärendehantering och diarieföring, och varje år hanterar vi tusentals ärenden. Som registrator har du en viktig roll i att säkerställa hög kvalitet på alla ärenden och handlingar. Du kommer också att ha möjlighet att erbjuda utbildning till övriga medarbetare i dokumenthantering och systemet Platina. Det finns även möjligheter att samarbeta med arkivarier i arbete med processkartläggningar och arkivredovisning.

Vem är du?
Vi söker dig som är framåtblickande och initiativrik, och som vill vara med och bidra till att modernisera och digitalisera myndigheten. Du bör kunna arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbete, samtidigt som du har god samarbetsförmåga och trivs med att samarbeta med andra medarbetare. Då du har många kontaktytor behöver du ha förmågan att kommunicera med alla målgrupper som tjänsten kommer i kontakt med. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa.

Vi söker dig som har:

• genomförd utbildning inom arkivvetenskap, informationsvetenskap, dokumentcontroller eller likvärdig utbildning enligt arbetsgivarens bedömning
• erfarenhet av liknande arbete och verksamhetssystem för diarieföring
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är även meriterande om du har:

• god kännedom om Platina
• erfarenhet av administrativ systemförvaltning
• erfarenhet av hantering av säkerhetsskyddsklassificerade handlingar.
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av utvecklingsarbete inom området.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs därför svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning i enlighet med 3 kap. 1-3 §§ säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40%.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du får ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.

Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Du behöver inte bifoga ett personligt brev utan kan ladda upp ditt CV två gånger.

Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt team, skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bidra till PTS framgång!

Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 400 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Välkommen med din ansökan senast 26 september.

För mer information kontakta enhetschef Peter Mårtenssom på Peter.martensson@pts.se eller HR-specialist Sofia Linden Falkenlöv på Sofia.LindenFalkenlov@pts.se. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
8090620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: