Registrator, Bygglovenheten, Samhällsbyggnad

Kungälvs kommun, Bygglov / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Bygglov i Kungälv

Bygglovenheten tillhör sektorn samhällsbyggnad. Inom sektorn ingår även verksamheter som planering, miljö, trafik gata park, kart och mät samt VA och renhållning. Vi har ett nyrenoverat och modernt stadshus och erbjuder flexibel och stimulerande arbetsmiljö samt goda möjligheter till fortbildning.

Publiceringsdatum
2016-10-06

Arbetsuppgifter
Kungälv expanderar kraftigt under de närmaste åren. Samtidigt ställer den nya plan- och bygglagen, som infördes 2011 stora krav på oss. Inom vår administrativa grupp arbetar tre personer med enhetsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, registrering, expediering av beslut, arkiv, samt övrigt stöd till handläggarna på bygglovenheten. Arbetet innebär att du gör bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, registrerar och påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. I arbetet ingår också att medverka vid övriga förekommande arbetsuppgifter inom gruppen samt även i enheten i övrigt. Detta kan gälla t ex remisser eller hantering av överklaganden. Du arbetar i ett team tillsammans med övriga i gruppen. Tjänsten innebär service till medborgare samt support och hjälp till tjänstemän inom enheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en dokumenterad registratorsutbildning, lämplig HY- utbildning eller annan administrativ utbildning samt erfarenhet av registratorsarbete. Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärende- och dokumenthanteringssystem. Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt. Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Personliga kvalifikationer såsom mångsidighet, gott bemötande, social kompetens, god förmåga att samarbeta samt ett väl utvecklat sinne för service. Du behöver vara stresstålig och ha förmåga att prioritera i dina arbetsuppgifter. Förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi har en trevlig arbetsplats. Därför vill vi att du har humor och kan bidra till arbetsplatsens trevnad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-27
Ange följande referens när du ansöker: A614482
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mirsad Radoncic, Enhetschef 0303-23 91 97

Facklig kontakt
Linda Lilja Pedersen, Vision 0303 - 23 90 35

Företag
Kungälvs kommun, Bygglov

Adress
Kungälvs kommun, Bygglov
Box 666
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
3089370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Bygglov

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Bygglov: