Registrator/arkivarie

Kommerskollegium, Kommerskollegium / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommerskollegium, Kommerskollegium i Stockholm

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik. Vi arbetar för en öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.
Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO. Vi fungerar också som ombudsman och SOLVIT-center för företag som stöter på handelshinder i sina utlandsaffärer. Även privatpersoner kan göra en anmälan till Kommerskollegiums SOLVIT-center om de kommer i kläm mellan olika regelsystem inom EU. Ett annat arbetsområde är EU:s gränsåtgärder, t ex tullar och importlicenser.
Målen för vårt arbete är att bidra till:
En effektiv inre marknad
En öppen handelspolitik i EU
Ett förstärkt multilateralt handelssystem inom Världshandelsorganisationen WTO.
Vi är 85 anställda och vårt kontor ligger på Drottninggatan i Stockholm.

Publiceringsdatum
2009-10-08

Arbetsuppgifter
Kommerskollegium söker
Registrator/arkivarie
med intresse för dokumenthantering
till Administrativa enheten
Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik. Myndigheten sorterar under UD och har ca 100 medarbetare. Arbetsplatsen är belägen på Drottninggatan i centrala Stockholm.
Den administrativa enhetens roller kan beskrivas i två dimensioner, dels ge ledningsstöd och övrigt stöd till hela kollegiet, dels driva intern utveckling och säkerställa intern kontroll. Våra arbetsområden är ekonomi, personal, IT-tele, registratur och arkiv samt lokaler och intern service.

Dina arbetsuppgifter
Som myndighetens registrator svarar du för diarieföring och arkivering, driver utveckling och effektivisering av myndighetens dokumenthantering och förvaltar vårt IT-baserade systemstöd för registrering/diarieföring av ärenden och hantering av dokument.
Du kommer också att ingå i ett projekt för införande av ett nytt IT-stöd för ärende- och dokumenthantering.
I arbetsuppgifterna ingår vidare att ge service till anställda och allmänheten, hålla internutbildning och ta fram riktlinjer inom verksamhetsområdet samt vissa allmänna kontorsgöromål.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning i arkiv- och informationsvetenskap och dokumenthantering för registratorer eller likvärdiga kunskaper införskaffade på annat sätt. Du har intresse och erfarenhet av att driva utvecklingsarbete och har några års erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärende- och dokumenthanteringssystem. Har du dessutom arbetat med W3D3 eller annat elektroniskt system för processtyrning eller har erfarenhet av att arbeta i projekt är det meriterande.
Du är väl insatt i de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning och har mycket god datorvana.
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är noggrann och kan hålla ordning. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är mycket självständigt men du måste också kunna samarbeta och knyta kontakter och tycka att det är roligt att ge bra service.
Mer information
Du är välkommen att kontakta Liselotte Andersson, tel. 08-690-48 55 eller Mikael Bonthelius, ekonomiansvarig, tel. 08-690 48 19.
Fackliga företrädare är Ola Brohman för Jusek, tel. 08-690 48 53 och Daniel Johansson för ST, tel. 08-690 48 13.
Din ansökan inklusive meritförteckning vill vi ha senast den 26 oktober 2009.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-10-26
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Tjänsten söks genom länken i denna annons. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra jobb hos Kommerskollegium eller andra myndigheter/organisationer
anslutna till Offentliga Jobb.
Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikael Bonthelius, 08 - 690 48 18, mikael.bonthelius@kommers.se
Liselotte Andersson, 08-690 48 55

Facklig kontakt
Ola Brohman (Jusek), 08-690 48 53
Daniel Johansson (ST), 08-690 48 13

Företag
Kommerskollegium, Kommerskollegium

Adress
Kommerskollegium, Kommerskollegium
Box 6803
11386 Stockholm

Jobbnummer
518151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommerskollegium, Kommerskollegium

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommerskollegium, Kommerskollegium: