Registrator
Hörby kommun / Administratörsjobb / Hörby
2023-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2024-06-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hörby,
Höör,
Eslöv,
Sjöbo,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hörby kommun i Hörby Att arbeta i Hörby kommun
Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.
Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.
Vill du vara med på vår förändringsresa? Hörby kommun gör en organisationsförändring och samordnar nämndsekreterare och registratorer på kanslienheten. Du kommer ingå i ett team med nämndsekreterare, registratorer, kommunsekreterare och arkivarie. Tillsammans skapar vi nya processer med fokus på kvalitet och nytta för kommunens invånare och verksamheter.
För detta söker kanslienheten tre registratorer varav; en tjänst ansvarar för kommunstyrelsen; en tjänst ansvarar för bygg- och miljönämnden och livsmiljönämnden och en tjänst ansvarar för bildningsnämnd och omtankenämnd.
Kanslienheten har ansvar för processerna nämndsadministration, registratur, digitalisering, arkiv, krisberedskap och val. Detta skapar stora möjligheter för ett spännande utvecklingsarbete med fokus på erfarenhetsutbyte mellan olika professioner med gemensamma mål.
Publiceringsdatum2023-11-17ArbetsuppgifterSom registrator har du ansvar för att förvalta och utveckla nämndens och sektorns information- och dokumenthantering. Dina arbetsuppgifter består bland annat i; diarieföring och registrering enligt gällande lagar förordningar och rutiner; förberedelser inför slutarkivering, sekretessprövning och utlämning av handlingar, bevakning och hantering av inkommande post och e-post.
I uppdraget ingår att jobba löpande med kvalitetsuppföljning och delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt. I vår fortsatta utveckling kommer stort fokus vara på att etablera rutiner för en säker och effektiv livscykel gällande vår information samt utveckling mot gemensamma och digitala arbetssätt. Detta innebär att du bland annat kommer att utveckla klassificeringsstrukturer och dokumenthanteringsplaner. Registratorsgruppen kommer att ha ett nära samarbete med arkivarien när det gäller dokument- och informationshantering.
Tjänsten innebär att du utbildar och ger råd och stöd till verksamheter gällande hantering av allmänna handlingar i ärendehanteringssystemen.
Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, tidigare erfarenhet som registrator eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Du har god kunskap/erfarenhet om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en person som tar initiativ och ansvarar för att dina uppgifter blir slutförda inom angivna tidsramar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer.
För att trivas i rollen behöver du kunna koordinera, ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska, analytisk, noggrann och lösningsorienterad.
Det är bra om du har erfarenhet/kunskaper inom:
• Utbildning inom arkiv- och informationshantering, kommunallagen och offentlighet och sekretess.
• Erfarenhet av myndighetsutövning.
• Arbetat med ärendehanteringssystemet Ciceron.
• Erfarenhet av systemförvaltning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi har löpande rekrytering och träffar kandidater innan sista ansökningsdag. Ange om du är särskilt intresserad av tjänsterna.
Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tack på förhand!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hörby kommun (org.nr 212000-1108)
Arbetsplats Kommunledningskontoret, Hörby kommun
Kontakt Kanslichef
Petter Hallberg
petter.hallberg@horby.se 0415-378200 Jobbnummer 8271341
Observera att sista ansökningsdag har passerat.