Registrator
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.
Nu söker vi en Registrator som vill arbeta för en god offentlig förvaltning i Västra Götalandsregionen tillsammans med oss! Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare.
Ditt uppdrag
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av bevakning av myndighetsbrevlådor och post, registrering och fördelning av allmänna handlingar, controlling i ärende- och dokumenthanteringssystem, arkivering samt att ge stöd åt handläggare. Det ingår också att ta emot förfrågningar från allmänhet och media om myndigheternas ärenden och självständigt bedöma utlämnanden av allmänna handlingar. Du kommer även att arbeta med andra uppgifter inom arkiv- och informationshantering och ha egna ansvarsområden. Som medarbetare inom enheten kommer du att göra presentationer om vårt arbete och hålla utbildningar om arbetssätt och digitala lösningar i både stora och små grupper.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare inom enheten ingår du i olika nätverk och kommer att få en god kunskap om organisationen och goda kontakter med handläggare och nämndsamordnare både inom förvaltningen och regionen.
Du kommer också att få vara med och bidra till utveckling och förbättring av våra arbetsprocesser inom området diarium och dokumenthantering. Flera utvecklingsprojekt som syftar till ökad digitalisering av allmänna handlingar pågår.
För att lyckas i rollen behöver du:
Vi söker dig med högskoleutbildning i registratur, arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av att handlägga och utreda egna ärenden. Mycket god datorvana och erfarenhet av officeprogrammen är ett krav.
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med dokumentcontrolling samt ärendehanteringssystemet Public 360. Det är också bra om du har erfarenhet av att hålla utbildningar. Kanske har du arbetat med arkiv- och informationshanteringsfrågor som att ta fram dokumenthanteringsplaner, klassificeringsstrukturer och arkivförteckning.
Du är utvecklingsorienterad och ser det som naturligt att bidra med idéer för att förbättra arbetssätt, rutiner och processer. Du ska vara van att arbeta självständigt och samtidigt ha god förmåga att arbeta i team. Du tar egna initiativ och är bra på att organisera ditt arbete, noggrannhet är av största vikt, men också att inte fastna i detaljer. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, samt förmåga att snabbt kunna få överblick av skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar. Du tycker om att ge service och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att ta stor hänsyn till personlig lämplighet.
Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:
- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.
Publiceringsdatum2022-01-17Övrig informationSom en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet".
Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.
Läs om våra förmåner:
https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/Läs mer om vår verksamhet här:
http://www.vgregion.se/om-vgr/Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 mars 2022 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/362".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Koncernkontoret, Koncernavdelning Ärendesamordning och kansli
Kontakt Charlotta Tengbert, enhetschef
0736- 60 17 99 Jobbnummer 6252299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.