Registrator
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm,
Solna,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.
Publiceringsdatum2021-01-15Dina arbetsuppgifterDu kommer huvudsakligen att arbeta med registratorsuppgifter på KTH:s centrala registratur så som diarieföring och bedömningar gällande klassificering och registrering av allmänna handlingar i W3D3 samt postöppning och arkivläggning av handlingar från närarkivet.
Du kommer löpande att hantera förfrågningar, begäran om och utlämnande av allmän handling. I dina arbetsuppgifter ingår att ge råd och stöd inom området till universitetets anställda.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050KvalifikationerDu ska ha läst arkivvetenskap 30HP. Det är meriterande om du har högskolestudier om minst 120HP, där vi gärna ser att ytterligare arkivvetenskap ingår.
Du har datorvana och goda kunskaper i Officepaketets olika program. Yrkeserfarenhet av registraturverksamhet och diarieföring alternativt av arkivverksamhet är meriterande, liksom erfarenhet av elektroniska ärendehanteringssystem.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper så som självständighet, servicekänsla, samarbetsförmåga och engagemang. Det är också viktigt att du är initiativtagande.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på
https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Tidsbegränsad anställning i upp till 8 mån, med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen tidsbegränsas enligt avtal.
Övrig informationSträvan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering
https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2020-0405".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)
Arbetsplats Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Jobbnummer 5525308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.