Registrator

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2020-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Universitetsledningens stab utgör universitetsledningens närmsta strategiska och administrativa stöd. Med utgångspunkt i implementeringen av Vision 2020 ansvarar staben bland annat för verksamhetsplanering, samordning och uppföljning av universitetets verksamhet. Inom universitetsledningens stab finns sektionen för arkiv och registratur, som tillhandahåller stöd inom registratur och central arkivhantering och driver utvecklingsfrågor inom området. Exempel på utvecklingsfrågor inom området är e-arkiv, e-signering, möteshantering och utveckling av ett nytt samarbetsverktyg. Du kommer tillsammans med resten av sektionen och staben utgöra en viktig del i det fortsatta arbetet med utveckling av kring Göteborgs universitets digitala dokumenthantering.

Publiceringsdatum
2020-05-28

Dina arbetsuppgifter
Som registrator vid Göteborgs universitet arbetar du med dokumenthantering i offentlig förvaltning, vilket bland annat innefattar diarieföring, fördelning av ärenden, utlämning av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar. Området präglas av en hög förändringstakt där traditionella arbetssätt möter nya. Du ingår i ett team av registratorer som - i samarbete med fakulteter, institutioner och enheter vid Gemensamma förvaltningen - kommer att utgöra en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet av universitetets digitala dokumenthantering. Ärendehanteringen är till största delen digital i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3. Du förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Service och bemötande är en viktig del av arbetet då du ger råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering, håller internutbildningar samt lämnar ut allmänna handlingar till allmänheten. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i tjänsten.

Systemförvaltning av vårt ärende- och dokumenthanteringssystem W3D3 kan komma att ingå i tjänsten om intresse och rätt kvalifikationer finns hos den sökande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• Högskoleutbildning
• Arbetslivserfarenhet som registrator
• God IT- och systemvana
• God administrativ förmåga
• Goda kunskaper i svenska språket

Det är meriterande med

• Erfarenhet av digital dokumenthantering
• Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, särskilt W3D3
• Erfarenhet av systemförvaltning av W3D3
• Kunskaper om det regelverk som styr hanteringen av en statlig myndighets handlingar
• God kännedom om högskole- och universitetsvärlden, eller annan offentlig verksamhet

Som person är du ansvarstagande och trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter, Det är viktigt att du är nyfiken på vår kärnverksamhet för att kunna vara ett verksamhetsnära stöd. Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och har en helhetssyn på verksamheten.

Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samtidigt som du har en stark teamkänsla och förmåga till helhetssyn. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning med en omfattning på 100%, med placering vid Universitetsledningens stab, sektionen för arkiv och registratur. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: sektionschef Maria Elmlund 031-786 6549 alt. personalhandläggare Amanda Hansson 031786 4844

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-06-15

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
5242800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: