Registrator

Kanslienheten, Södra Älvsborgs Sjukhus / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kanslienheten, Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås

Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, är en av fyra sjukhusgrupper i Västra götalandsregionen. SÄS är ett komplett akutsjukhus och bedriver länssjukvård inom alla specialiteter och viss regionsjukvård inom onkologi och strålbehandling. SÄS ansvarar även för barn- och ungdomsmedicinska och psykiatriska öppenvårdsmottagningar i kommunerna i Sjuhärad. Vi är ett hälsofrämjande sjukhus med fokus på vård, behandling och arbetssätt som sätter patienternas behov i första rummet.

Webbplats www.vgregion.se/sas
Facebook www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr

Publiceringsdatum
2015-02-23

Beskrivning
Då sjukhusets registrator nu går vidare i yrkeslivet söker vi en registrator till vår kanslienhet.

Tjänsten är placerad vid sjukhuset i Borås för att hantera myndighetens diarium.

Dina arbetsuppgifter
Vid diariet ska du sköta posthantering och registrering av allmänna handlingar. I arbetet ingår vidare bedömning och sekretessprövning inför utlämnande av allmän handling. Sjukhusets registratur är också en stödfunktion till sjukhusets chefläkare. Registratorn är handläggarstöd vid chefläkarens arbete med olika avvikelser och anmälningsärenden. Registratorn deltar också i nämndadministrationen. Kontakter med andra registratorer i Västra Götalandsregionen förekommer.
Eftersom sjukhuset står inför att införa ett nytt ärendehanterings- och diariesystem kommer du att vara sjukhuset resurs när det gäller registrering av allmän handling i samband med det arbetet. Vi ser en delvis ny roll jämfört med idag. Du kommer under införandet av det nya systemet att delta som spindel i nätet, utbildare m.m. Du kommer även i framtiden att vara förvaltningens utbildare, bollplank, support och controller när det gäller diarieföring.
Som registrator kommer du ha till uppgift att standardisera och utveckla rutiner utifrån reglemente, lagstiftning och krav på effektiva rutiner samt ha kontakt med nätverk inom Västra Götalandsregionen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med djupa kunskaper om allmän handling och arkiv. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen i arkivvetenskap eller offentlig förvaltning. Du har minst två års erfarenhet av arbete som registrator i offentlig förvaltning, helst vid kommun eller landsting. Erfarenhet av att arbeta med ett ärendehanterings- och diariesystem är ett krav.
Du behöver ha en uttalad känsla för service, vara flexibel, noggrann och ha integritet. Vi söker en person som självständigt kan utveckla, utbilda, driva och förvalta sjukhusets samlade diarier. Vi värdesätter god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-16
Ange följande referens när du ansöker: 2015/1045
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Henrik Hermansson 033-616 49 51

Facklig kontakt
Visions företrädare nås via sjukhusets växel 033-616 10 00

Företag
Kanslienheten, Södra Älvsborgs Sjukhus

Adress
Kanslienheten, Södra Älvsborgs Sjukhus
Samaritvägen 13, plan 3
50182 Borås

Kontorsadress
Samaritvägen 13, plan 3

Jobbnummer
2177304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kanslienheten, Södra Älvsborgs Sjukhus

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kanslienheten, Södra Älvsborgs Sjukhus: