Registrator

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda kustnära samhället med framtidstro och utveckling.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhetssyn, öppenhet och delaktighet är ledord i vår organisation.

Som registrator arbetar du på kansliet som tillhör sektorn för stödfunktioner. Kansliet har sexton medarbetare och ansvarar för administration till politiken, juridiska frågor, utredningar, diarium, arkiv, överförmyndarverksamhet mm. Avdelningen är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer.

Publiceringsdatum
2014-02-11

Arbetsuppgifter
Registratorns uppdrag innebär bl.a. att
• ordna, vårda och förteckna kommunens arkiv samt ge råd och service till arkivets användare och besökare
• via diarium och arkiv upprätthålla en struktur för handlingar som upprättas, kommer in till eller skickas från förvaltningen samt bedriva kontinuerlig aktvård
• avgöra eller medverka vid bedömningar av hur ärenden ska handläggas/utredas och initiera att handläggningskedjan samt ärendeprocessen startar
• stödja utredarna i servicen till utskott och nämnder såväl praktiskt, i samband med sammanträden, som administrativt t ex expediering av protokoll, förrättningsrapporter mm
• ge service till kunder inom förvaltningen och externt: att lämna ut uppgifter, information, handlingar eller förmedla kontakter till handläggare och andra
• utveckla de administrativa processerna och då använda IT-stöd för att förenkla och effektivisera arbetet

Även andra inom kansliet förekommande administrativa arbetsuppgifter kan bli aktuella.

Det är hit allmänheten, massmedia m.fl. vänder sig för att hitta rätt i organisationen och få kunskap om kommunens ärenden och beslut och även frågor som rör de olika verksamheterna i kommunen.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som registrator krävs erfarenhet av ärendeprocess, diarieföring och arkivadministration.

Vi söker dig som är arkivarie- eller registratorsutbildad, gärna diplomerad registrator, alternativt har god vana av registratorsarbete. Du ska även ha mycket god datorvana och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Du är noggrann och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och ett väl utvecklat sinne för service.
Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Eftergymnasial utbildning är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-24
Ange följande referens när du ansöker: A375881
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Doris Eliasson, Kanslichef 0303-738324 doris.eliasson@stenungsund.se

Facklig kontakt
De fackliga företrädarna nås via kommunens växel 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Adress
Stenungsunds kommun, Kanslienheten
444 82, Stenungsund
44482 Stenungsund

Jobbnummer
1776018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: