Registrator

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2012-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2018-11-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten söker registrator

Verksamhetsstödsstaben ansvarar för Pensionsmyndighetens stödverksamhet inom områdena arkiv- och dokumenthantering inkl. registratur, inköp samt lokalförsörjning. Staben är även beställare av internservicetjänster från extern leverantör.
Registraturen ansvarar för att registrering av allmänna handlingar sker i myndighetens diarium, ärendehanteringssystemet W3D3 samt för att tillhandahålla systemspecialistkompetens vid förvaltning av ärendehanteringssystemet. Registraturen ger också stöd och support inom sitt verksamhetsområde till övriga verksamheten samt utbildning i W3D3.

Verksamhetsstödsstaben består för närvarande av 11 medarbetare, varav två arkivarier och två registratorer. Verksamhetsstödsstaben arbetar i moderna och attraktiva lokaler på Södermalm i Stockholm.

Publiceringsdatum
2012-02-15

Dina arbetsuppgifter
Pensionsmyndigheten söker en registrator, då en av våra två registratorer går vidare till annan tjänst.
I arbetsuppgifterna som registrator ingår hantering av inkommande post, skanning samt klassificering och registrering av allmänna handlingar enligt offentlighets- och sekretesslagen i W3D3. I arbetet ingår även hantering av myndighetens officiella e-postlåda samt arkivering av originalhandlingar i närarkivet. Arbetet innebär också att du ger stöd och support till anställda avseende registrering av allmänna handlingar och avseende W3D3. I tjänsten behöver du snabbt kunna sätta dig in i och skapa dig en förståelse för vilken handlings- eller ärendetillhörighet en handling har, för att kunna registrera den på rätt sätt. I arbetsuppgifterna ingår även både att identifiera och driva aktiviteter som syftar till att utveckla registraturens verksamhet.

Erfarenhet och utbildning
För tjänsten krävs att du har
• gymnasial utbildning,
• minst två års erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning,
• goda kunskaper om offentlighetsprincipen och annan lagstiftning som styr registrering, samt
• mycket god datorvana.
Det är meriterande om du har
• registratorsutbildning,
• erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem som W3D3 eller motsvarande,
• god kännedom om statsförvaltningen,
• erfarenhet av att arbeta med att utveckla, effektivisera och förenkla interna processer, rutiner och arbetssätt, samt
• erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser gällande registrering av allmänna handlingar.

Dina egenskaper
Som registrator har du god samarbetsförmåga och servicekänsla samt är lyhörd. Du är bra på att identifiera utvecklingsområden och ta egna initiativ, särskilt vad gäller möjligheter att förenkla interna processer, rutiner och arbetssätt. Du är intresserad av att arbeta proaktivt med att utveckla registraturens verksamhet. Du har god omdömesförmåga och förmåga att göra egna prioriteringar. Du är analytisk, noggrann och strukturerad och inte rädd för utmaningar. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.

För mer information om tjänsten kontakta stabschefen Mia Björk, 010-454 22 75.
Fackliga representanter är Åsa Larsdotter, Saco, 010-454 2246 och Luis Alberto Benitez, ST, 010 454-33 01.

Välkommen med din ansökan
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster
Din ansökan vill vi ha senast den 29 feb

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-29
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2012-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Jobbnummer
1159699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: