Ref nr 26/10 Platschefer till Kundcenter

Region Skåne / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Ref.nr 26/10 Platschefer till Kundcenter
Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne. Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur. Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med ca 70 tåg, 900 bussar och 400 serviceresefordon. Antalet kunder är drygt 200 000 per dag och omsättningen ligger på ca 3,3 miljarder kronor. Antalet anställda är ca 250 varav ca 80 är placerade i Hässleholm (administration) och resterande i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad (främst kundinformation, försäljning och beställningsmottagning). Vi arbetar efter värderingarna KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.
Vi söker två platschefer, en till vårt Kundcenter i Malmö och en till vårt kundcenter i Lund. Tjänsterna (ref.nr: 26/10) är tillsvidareanställningar på heltid, med tillträde snarast.
Arbetsuppgifterna innebär att ansvara för och leda verksamheten vid kundcenter i Malmö respektive Lund. Kundcentrets huvudsakliga uppgift är att ge service åt våra kunder, vilket präglar det dagliga arbetet. Verksamheten omfattar försäljning av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter samt information till kunder om tider, priser och resmöjligheter över disk.
Inom Skånetrafiken pågår ett ständigt utvecklingsarbete. Utvecklingen går mot en ökad grad av individualisering där vi riktar oss direkt mot den enskilda kunden i betydligt större utsträckning. Internet och mobila tjänster har en betydande roll för kommunikationen med våra kunder. Utvecklingen går mot ett ökat inslag av support via telefon och webb, även om det fortfarande kommer att finnas behov av kundservice direkt över disk.
Som platschef ansvarar du för enhetens budget och för att verksamheten drivs mot uppställda mål. Du leder och fördelar arbetet i den dagliga driften och har personalansvar (21 medarbetare i Malmö, 10 medarbetare i Lund). Du rapporterar direkt till enhetschefen för kundcenter. Då verksamheten pågår även utanför kontorstid förekommer viss beredskapstjänstgöring.
Vi söker dig med högskoleutbildning och några års ledarskapserfarenhet, gärna från arbete med service till kund. Vi förväntar oss att du är en tydlig och lyhörd ledare med servicekänsla och väl utvecklad samarbetsförmåga. Du är en närvarande ledare med ett stort intresse för människor. Du ska kunna leva upp till våra värderingar; KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.
Skånetrafiken strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Mer information om tjänsten lämnas av enhetschefen för kundcenter Eva Mathiasson, telefon 0451-288 638.
Vi vill att du ansöker online! Behöver du ytterligare hjälp med registrering av CV och personligt brev kontakta oss på e-post: platsnytt@skane.se . Sänd inga ansökningar via e-post! Vi kan inte garantera att din ansökan kommer fram på grund av virusbekämpningen. Din ansökan skall vara oss tillhanda senast 2010-08-29.
Jobbkrav:
Rek.nr : Ref nr 26/10

Publiceringsdatum
2010-08-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr 26/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Region Skåne

Adress
Region Skåne

Jobbnummer
708006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne: