Redovisningsekonom till välkänt bolag inom modebranschen!
SJR AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 500 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef- och specialistnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker en redovisningsekonom för ett omgående interimsuppdrag som kommer att pågå ca 6 månader. Uppdraget innebär att du kommer att vara en del av ett fartfyllt bolag inom modebranschen. Kunden har fina och moderna lokaler i centrala Göteborg.
Vad ingår i tjänsten?
Som redovisningsekonom ingår du i bolagets ekonomiavdelning bestående av 6 personer och du kommer att rapportera till VD. I din roll som redovisningsekonom ingår arbetsuppgifter så som:
Löpande bokföring Skatt- och momsdeklarationer Intrastatrapportering Avstämningar Månadsbokslut
Bolaget använder sig av systemet M3 så vi ser gärna att du har erfarenhet av detta. Meriterande är också om du har erfarenhet av något annat större affärssystem som Movex eller SAP.
Vem söker vi?
Vi tror att du har relevant utbildning och har arbetat som redovisningsekonom under några år. Gärna på ett medelstort bolag och att trivs i en utåtriktad roll med många kontaktytor både internt och externt. Att du har mycket goda kunskaper i engelska är en förutsättning, då vi har många utländska kunder.
Som person är du nyfiken, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du är noggrann och kommunikativ. Vidare är du prestigelös och inte rädd för att hugga i när och där det behövs.
Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten kommer att påbörjas omgående och beräknas pågå i 6 månader. Du kommer under denna period att vara anställd som konsult på SJR. Uppdraget är på heltid, arbetstider 8-17 med möjlighet till flex.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag .
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag
Varaktighet, arbetstid
Heltid/visstid Visstid
Publiceringsdatum2017-01-25Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Karlsson +46 313335488
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4tr
Jobbnummer 3282940
Observera att sista ansökningsdag har passerat.