Redovisningsekonom till SOS International
A Hub AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn eller i
hela Sverige SOS International är i ett expansivt skede och söker nu en ny medarbetare till vår ekonomiavdelning som ska byggas upp i Göteborg. Om du letar efter en ny utmaning i ett bolag som växer med stora mål framåt är denna möjlighet rätt för dig. Är det dessutom viktigt för dig att arbeta med något som har betydelse för andra människor har du hittat en unik möjlighet!
Vad kommer du att göra i rollen?
Du kommer att vara en viktig del i ett engagerat team som just nu utvecklas i Göteborg. I rollen ansvarar du för våra redovisningsprocesser och arbetar löpande med kontroll och kvalité för vår bokföring. Vi är ett bolag som ständigt utvecklas och i rollen kommer du att få driva olika typer av processförbättringar för att säkerställa att vi är en tillförlitlig och effektiv redovisningsavdelning. Vi är måna om att hjälpa varandra framåt som team för att tillsammans förbättra vår avdelning och finna bäst praxis. Arbetsuppgifterna kommer att variera men du kommer bland annat att ansvara för:
• Löpande bokföring och redovisning, månadsavstämningar och rapportering.
• Moms- och skattehantering.
• Stödja ledningen med rapportering, analys, projekt etc.
• Årsbokslut, årsredovisning samt inkomstdeklaration.
Du kommer att arbeta nära kollegor, bank, revisorer och myndigheter. Vi är ett bolag med interna och externa kontakter som sträcker sig både i och utanför Sverige. Du rapporterar till vår Finance Business Partner i Sverige.
Vi söker dig som:
Är analytisk och har en förmåga att skapa en helhetsbild av verksamheten. Vi tror att du beskriver dig som detaljorienterad med en nyfikenhet som gör att du arbetar både proaktivt och problemlösande. Vi likt många andra organisationer är med på den ständiga digitaliseringen och vi tror att du gillar att utveckla det digitala arbetssättet!
Vi arbetar nära varandra i teamet och tror att du likt oss har en förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Vår vardag är varierande och därför söker vi dig som är flexibel och gillar nya utmaningar!
Vi tror också att du:
• Har en relevant ekonomisk utbildning.
• Har god erfarenhet av redovisning.
• Har god skriftlig och muntlig kommunikation i engelska och svenska.
• Har mycket god datorvana och en administrativ förmåga.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Vilka är SOS International?
SOS International, Healthcare, arbetar inom Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till aktörer inom försäkringsbranschen. På vår mottagning i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i våra landsomfattande nätverk.
SOS International tillhandahåller akut hjälp över hela världen - dag och natt, året runt. Vi erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård, rese- och vägassistans samt olika hälsovårdslösningar. Hörnstenen i allt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser
Vad erbjuder SOS International?
Att arbeta hos oss på SOS International innebär att du har betydelsefull roll, både för våra kunder och dina kollegor, oavsett var i organisationen du befinner dig. Vi är ett värderingsstyrt bolag med ett syfte - hos oss kan du påverka samhället till det bättre!
SOS International i Göteborg växer och i denna roll får du vara med på en resa som precis har börjat även om vi är en etablerad aktör. Vi ser framåt med långsiktighet och i vårt team är vi inte rädda för att testa nya saker.
Hos oss får du arbeta från tesen frihet under ansvar. Vi arbetar utifrån en hybridmodell som tillåter en viss del hemarbete - även om vi trivs väldigt bra tillsammans på vårt fina kontor vid Järntorget.
Publiceringsdatum2023-07-06Övrig informationStart: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Centrala Göteborg, vid Järntorget.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-Hub. SOS Internationals önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av oss. Urval genomförs löpande och vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Sista ansökningsdan är 20 augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agnes Stolt,
agnes@a-hub.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656),
https://a-hub.se Arbetsplats A-hub
Kontakt Agnes Stolt
agnes@a-hub.se Jobbnummer 7946854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.