Redovisningsekonom till Kammarkollegiet
Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
2025-03-19
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-03-19Om tjänstenVi söker en erfaren Redovisningsekonom för ett uppdrag som består av två delar. Den ena delen är att ansvara för verksamhetens redovisning genom att bland annat upprätta underlag för inbetalningar och utbetalningar, utarbeta underlag för fakturering, periodiskt stämma av verksamheternas redovisning med mera.
Den andra delen är att stötta förvaltningsrättsliga avdelningens chefer i deras arbete med budget, ekonomisk analys och prognoser. Balansen mellan de två delarna kommer att variera under året och även vara beroende av hur delarna utvecklas under avtalstiden.
Tjänsten är placerad på Processenheten, men arbetet utförs inom hela avdelningen och i nära samarbete med Ekonomi- och förvaltningsavdelningen som består av ekonomichef och tillika ställföreträdande GD, fyra ekonomer, två ekonomiadministratörer, en controller och två upphandlare samt IT-enheten och enheten för kontorsservice.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Redovisningsekonom är ett konsultuppdrag på heltid med start 16 juni 2025 till den 15 december 2025, med möjlighet till förlängning upp till 6 månader.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office, i Excel i synnerhet. En hög digital mognad är nödvändig för att konsulten ska kunna genomföra uppdraget.
• Goda kunskaper i Unit4 ERP.
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Med goda kunskaper avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom arbetets uppgifter.
• Kunna redovisa ett (1) referensuppdrag som motsvarar den roll som efterfrågas.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• Minst tre års erfarenhet av Unit4 ERP
• Erfarenhet av arbete inom inkassosystemet Aptic Collect
• Minst tre års erfarenhet av rutinmässigt arbete i Excel
• Aktuell erfarenhet av arbete i Skype och Teams
Om dig
Arbetsuppgifterna kräver att du kan vara både drivande och stöttande i olika processer och att du är duktig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.
Som person är du ansvarstagande, kvalitetsmedveten, strukturerad och har en god digital kompetens. Vi arbetar i olika konstellationer på enheten/rna och det är därför viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och att du samarbeta med de olika enheterna eller projekten. Du har en god kommunikativ förmåga.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-03-28
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via
anki.arnquist@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Jobbnummer 9231349