Redovisningsekonom till Göteborgs Universitet

Professional Consulting / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Professional Consulting

Har du några års erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig förvaltning? Vill du börja jobba inom Göteborgs Universitet? Sök då denna tjänst som redovisningsekonom med start i juni!
Just nu söker ProfessionalConsulting efter en redovisningsekonom till Göteborgs Universitet för uppdrag på ett år. Arbetet innebär kvalificerat ekonomiarbete med ansvar för ekonomiskt uppföljningsarbete främst för externa projekt för hela institutionen. I rollen fungerar du som ekonomisk rådgivare till forskningspersonal och förväntas komplettera kalkyler och ansökningar. Arbetet sker i nära samarbete med prefekt och övrig administrativ personal vid institutionen.

Arbetsuppgifterna är bland annat:
• komplexa redovisningar till olika finansiärer såsom till exempel Länsstyrelsen, Västra Götalands Regionen VGR eller internationella finansiärer kopplade till EU-projekt.
• Registrering av kontrakt samt rekvirering och fakturering av externa medel i GU kontraktsdatabas (EKO).
• Koppla samman inbetalningar av externa medel till institutionen så att de hamnar på rätt verksamhetskod i ekonomisystemet.
• Samt att föra löpande bokföring såsom konteringar och omföringar i och mellan projekt.

Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av ProfessionalConsulting men arbeta på plats på Göteborgs Universitet. Arbetet är på heltid och på kontorstid. Planerad start är juni 2014 och uppdraget sträcker sig ett år framåt.

För denna tjänst söker vi dig som
• har en akademisk examen inom ekonomi, alternativt motsvarande kompetens från arbete
• har några års erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig förvaltning, gärna vid Göteborgs Universitet.
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel och Word

För att passa som person för uppdraget krävs
• god pedagogisk och kommunikativ förmåga
• god engelska och svenska i tal och skrift
• ett självständigt arbetssätt
• samt ett problemlösande förhållningssätt

Det är meriterande om du har erfarenhet av
• ekonomisystemet Agresso
• budgetverktyget Perspektiv

Passar beskrivningen in på dig? Verkar tjänsten intressant? Sök då tjänsten omgående då urval och intervjuer sker löpande.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-04-03

Arbetstider och omfattning
HELTID 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1829359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: