Redovisningsekonom till centrala Uppsala
Uppsala kommun / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Salagatan
Vill du arbeta i ett expansivt ungt bolag i centrala Uppsala och samtidigt bli del i en stor koncern med samhällsfokus? Är du dessutom kunnig inom bokföring och redovisning, då kan denna tjänst vara för dig!
Uppsala Parkerings AB är ett kommunalt bolag, ägt av Uppsala Stadshus AB. Bolaget driver idag två parkeringsgarage (Centralgaraget och Kvarnengaraget) med ca 600 p-platser. Dessutom har vi ansvar för ca 10 000 parkeringsplatser på gatumark samt 2500 platser på kommunal kvartersmark, där vi också bedriver parkeringsövervakning. Bolaget är i en kraftig tillväxtfas och kommer att bygga flera parkeringshus/-garage inom de närmaste åren. Vårt mest aktuella byggprojekt är parkeringshuset Dansmästaren i Rosendal, där byggstarten är planerad till våren. Läs mer om oss
www.uppsalaparkering.se (
http://www.uppsalaparkering.se) Publiceringsdatum2018-04-17Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom hos Uppsala Parkerings AB har du en mycket viktig och central roll i bolagets verksamhet där du sköter det dagliga arbetet med redovisning och bokföring. Du är spindeln i nätet och har kontakter med ett stort antal av bolagets medarbetare. Vi ingår i Uppsala Stadshuskoncernen, dit vi också rapporterar, och du kommer därför även att ha kontakter med såväl moderbolaget som våra systerbolag och även andra delar inom kommunen. Du arbetar nära bolagets controller och administratör och du är kontaktperson gentemot vår lönekonsult.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Löpande bokföring/redovisning
• Ansvar för delar i månads-, tertial- och årsbokslut samt årsredovisning
• Kontoavstämningar
• In- och utbetalningar
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Påminnelse- och inkassohantering
• Skatte- och momsredovisning
• Försäkringshandläggning
Du ingår i bolagets administrativa avdelning tillsammans med controller, administratör, HR-partner och administrativ chef.
KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av bokförings-och redovisningsarbete i kombination med en högskoleexamen i ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av fastighetsekonomi och/eller koncernrapportering är det meriterande.
Vi vill att du är van och trivs med att driva processer framåt, kan fokusera och prioritera och håller uppsatta tidsramar. Du har goda kunskaper i excel, kanske även i Hogia ekonomisystem. Du har god förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete liksom du är en person som tar initiativ och vill uppnå resultat. Samtidigt är det viktigt att du är tillmötesgående och serviceinriktad.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Christian Odehag, Administrativ Chef, 018-727 40 69
Ann-Sofie Silfverswärd, HR-partner, 018-727 82 56
Fackliga företrädare:
Vision: 0771-44 00 00
SACO: Då lokal representation saknas får du som medlem vända dig till förbundet på central nivå.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-04
Ange följande referens när du ansöker: UPAB-2018-0477
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 4087671
Observera att sista ansökningsdag har passerat.