Redovisningsekonom, start omgående

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Är du noggrann och tycker om att arbeta med Redovisning? Vill du dessutom ha ett utmanande och omväxlande arbete i ett företag som verkligen gör skillnad i människors vardag? Då är det dig vi söker!

Vår kund som är inom bostads- och fastighetsbranschen önskar att ta in en redovisningsekonom då deras kollega snart går på föräldraledighet. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå till sista maj 2023 med möjlighet till förlängning. Under denna period kommer du att vara inhyrd via oss på Avanzera.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Publiceringsdatum
2022-02-18

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom inom redovisning, ansvarar du för att redovisningen sker på ett professionellt sätt. Du har ett nära samarbete med verksamheten, där du är ett stöd rörande frågor som avser företagsekonomiska frågor. I rollen ingår även avstämningsansvar och löpande bokföring. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för bokslut, deklarationer och årsredovisning. Dina arbetsuppgifter inkluderar att proaktivt identifiera, utveckla och implementera effektiva redovisningsprocesser tillsammans med dina kollegor. Du ingår i enheten för Redovisning och rapporterar till Redovisningschef. Du kommer att arbeta med att kvalitetssäkra hela bokslutsprocessen men även att säkerställa att redovisningen är korrekt och håller hög kvalité i enlighet med gällande redovisningsprinciper. Du sätter ett stort värde i att det du levererar är korrekt och i god tid. Du har en strategisk och stödjande funktion för att vara ett bollplank och stöd i förekommande redovisningsfrågor till övriga medarbetare på ekonomiavdelningen. Bolaget redovisar enligt regelverket K3.

Förekommande arbetsuppgifter:

• Delaktig i upprättandet av månads-, tertial och årsbokslut
• Kontoavstämningar
• Skatter, moms och deklarationer
• Löpande bokföring samt viss fakturering
• Deltar aktivt i kvalitetssäkringen av bolagets redovisningsprocesser och regelverk
• Utvecklar bolagets bokslutsrutiner
• Har ett nära samarbete med interna och externa parter rörande redovisningsfrågor
• Bidrar aktivt till egen kompetensutveckling och kompetensöverföring inom bolaget
• Är behjälplig vid övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten

Bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av arbete som redovisningsekonom. Du har goda redovisningskunskaper, kunskaper inom moms och skatt, samt har goda kunskaper i Excel. Du är utbildad civilekonom alternativt har en annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsbranschen samt arbete i Agresso.

Som person är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Dessutom arbetar du bra med komplexa frågor och löser problem. Du har redovisningskunskap som du underhåller kontinuerligt och delar gärna med dig av den till dina medarbetare. Då rollen innebär många kontakter så vill vi att du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är självgående och tar själv ansvar för att driva dina processer vidare.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1485".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305

Jobbnummer
6358320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: