Redovisningsekonom med tysk kompetens
Brainpeople / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Smoke Free Systems är ett ungt, innovativt och växande företag. De är ledande inom området "non-smoker protection" och växer i takt med att medvetenheten om tobaksrökningens skadeverkningar ökar i Europa. Smoke Free Systems har uppfunnit och vidareutvecklat ett system som gör det möjligt för människor att umgås utan att drabbas av passiv rökning. I dag finns de etablerade i tolv länder i Europa och i Japan, där de bedriver en framgångsrik verksamhet som sysselsätter direkt och indirekt ca 200 personer. Tusentals system är installerade hos nöjda kunder.
Smoke Free Systems är ett privatägt företag som visat goda resultat genom åren. Just nu söker de en redovisningsekonom med tysk språkkompetens.
Arbetsbeskrivning: En driven redovisningsekonom med mycket goda kunskaper i tyska som bland annat ska arbeta med:
Löpande redovisning
Fakturering
Skatteredovisning
Månadsbokslut
Kundavtalshantering
Kontakter med kunder, finansbolag, partners mm.
Du ingår i ett team av sex kvalificerade redovisningsekonomer, som var och en ansvarar för ett antal länder och där man rapporterar till företagets ekonomichef. Fokus för den utannonserade tjänsten kommer att vara mot länder där tyskan är viktig. Eftersom företaget är organiserat med eget landsansvar bör du som person ha en stark drivkraft och mycket god förmåga att arbeta självgående.
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid/tillsvidare och arbetet sker på kontorstider. Detta är en direktrekrytering till Smoke Free Systems där du anställs direkt utav företaget. Tillträde är efter din tillgänglighet men gärna så fort som möjligt.
Utvecklingsmöjligheter: Smoke Free Systems erbjuder en stimulerande och trivsam arbetsmiljö med centralt beläget kontor på Södermalm i Stockholm. Du blir en del av ett ungt och innovativt företag med ett mycket väl utvecklat processtänk. Kontoret är relativt litet med korta beslutsvägar samtidigt som du får ta del av en världsomspännande Shared Service organisation.
Kompetenskrav: Vi vill att du har civilekonomexamen alternativt några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Du kan vara relativt nyutexaminerad, med en god teoretisk grund kombinerat med hög kapacitet för att utvecklas tillsammans med bolaget. Du kommer att få en gedigen upplärning för att successivt övergå till en helt självständig roll.
Delaktighet vid bokslut, skatteredovisning samt vana av att hantera externa kontakter är ett krav.
I ditt arbete kommer du att kommunicera med tyska kunder och samarbetspartners varför du bör vara helt flytande i språket. Koncernspråket är engelska och därmed är även goda engelskkunskaper i tal och skrift ett krav. Fler språkkunskaper är meriterande.
Personliga egenskaper: Smoke Free Systems är ett ungt, växande företag, vilket gör att de söker flexibla och engagerade medarbetare som tycker om att arbeta i en internationell miljö. Du bör vara nyfiken och utåtriktad samtidigt som du har en hög ansvarskänsla och ett gott ordningssinne. Eftersom du ansvarar för hela processen från reskontra till bokslut och resultatanalyser efterfrågas du som är prestigelös och som motiveras av helheten.
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Frågor om tjänsten besvaras av Maria Wallin på telefon 070-741 18 29 eller
maria.wallin@brainpeople.sehttp://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=410739&Page=JobAd
Publiceringsdatum2011-07-29Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 991942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.