Redovisningsekonom

Randstad AB / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-05-02

Dina arbetsuppgifter
På Höganäs Borgestad är vi en ledande leverantör på den eldfasta marknaden i Norden och koncernen har en global närvaro inom ett antal utvalda applikationsområden som t.ex. stål, cement, aluminium, petrokemi, papper och massa m.fl.
Till våra bolag Höganäs Borgestad AB och Höganäs Borgestad Energi och Ugnsteknik AB söker vi nu en redovisningsekonom med placering i Gävle. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där du tillsammans med Ekonomiavdelningen bidrar med att utveckla våra rutiner inom redovisningsprocessen.
I rollen ansvar du för den löpande bokföringen och redovisningen samt kund- och leverantörsreskontra. Du stöttar med avstämningar och att ta fram uppgifter vid månads- och årsbokslut.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med redovisning inom ett tillverkande företag och som självständigt kan ta ansvar för en redovisningsprocess.
För att passa och trivas i rollen ser du redovisning samt ordning och reda som något naturligt. Du är analytisk, strukturerad samt pedagogisk och har en förmåga att driva processer framåt.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-05-14. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta julia.soderberg@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Ansvarig för löpande bokföring och redovisning
Ansvarig för kund- och leverantörsreskontra, inkl. kravhantering
Ansvarig för redovisning av skatter till Skatteverket
Avstämningar och framtagning av uppgifter i samband med månads- och årsbokslut
Biträda vid upprättande av årsredovisning och likviditetsprognoser Framtagning av statistik
Tillsammans med ekonomiavdelningen utveckla och förbättra intern kontroll och rutiner inom redovisningsprocessen
Sortering av inkommande post, hantera diverse kontorsinköp mm.

Kvalifikationer
Bred kunskap om redovisning, reskontra och skatter
Erfarenhet av att arbeta i ett tillverkande företag alternativt erfarenhet från redovisnings-/revisionsbyrå
Goda kunskaper inom affärssystem och goda IT-kunskaper överlag. Har du erfarenhet av Dynamics 365 ser vi det som meriterande
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Om företaget
Höganäs Borgestad AB
Höganäs Borgestad utvecklar, tillverkar och levererar eldfasta produkter, installationer, högtemperaturlösningar och design för olika industrisegment. Idag är Höganäs Borgestad en ledande leverantör på den eldfasta marknaden i Norden och koncernen har en global närvaro inom ett antal utvalda applikationsområden som t.ex. stål, cement, aluminium, petrokemi, papper och massa m.fl. Koncernen omsätter ca 1 000 MSEK och är i stark tillväxt. "Setting new standards" är en del av vår vision och handlar om strävan efter att bli bättre och hitta nya sätt att lösa dagens och morgondagens utmaningar.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Höganäs Borgestad AB

Kontakt
Julia Söderberg
julia.soderberg@randstad.se
+46768281235

Jobbnummer
8653170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: