Redovisningsekonom

Randstad AB / Redovisningsekonomjobb / Gävle
2024-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Redovisningsekonom" (sökbar t.o.m. 2025-01-07) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-26

Dina arbetsuppgifter
Gästrike återvinnare i Gävle söker dig som vill vara med och utveckla dina ekonomikunskaper i vår verksamhet som för att göra skillnad - för en värld som ska räcka länge. Värderar du även att arbeta i en organisation som har en stark gemenskap och på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och arbetet högt? Då har vi jobbet för dig.
Rollen som redovisningsekonom är en roll med varierande uppgifter inom ekonomiområdet. I rollen kommer du främst att ansvara för den ekonomiska redovisningen till ett av våra dotterbolag, men är även behjälplig inom hela förbundskoncernen. Vi strävar alltid efter att utveckla våra medarbetare och det kommer därför att finnas möjligheter att utmanas och åta sig nya uppgifter i lagom takt.
I rollen ligger stort fokus på att göra löpande bokföring och att upprätta månads, tertial - och årsbokslut. Du kommer även att hantera fakturering, kund- och leverantörsreskontra, anläggningsregister samt moms, skatt, och punktskattsdeklarationer. Du kommer även att vara ett stöd till övriga inom ekonomigruppen och eventuellt viss lönehantering. Det är meriterande att tidigare ha arbetat självständigt inom alla de delar som nämns i arbetsuppgifterna i en kommunal eller offentlig verksamhet samt har goda kunskaper i excel och vana att arbeta i olika IT-system inom ekonomi.
Som Redovisningsekonom tillhör du en ekonomienhet med totalt 6 medarbetare som är en del av avdelningen för verksamhetsstöd och utveckling. Du arbetar självständigt men även i samarbete med övriga stödfunktioner. Vårt kontor är placerat i Gävle, men då dotterbolaget som är vårt biogasbolag har sitt kontor ute i Forsbacka, strax utanför Gävle är det lämpligt att vara där ute en eller ett par dagar i veckan.
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomisk utbildning samt flera års erfarenhet av liknande arbete inom hela ekonomiprocessen. Du tycker om att arbeta självständigt men knyter lätt nya kontakter och har lätt för att samarbeta tillsammans med andra människor. Du har lätt för att kommunicera och har en god språklig förmåga i såväl tal som skrift.
För att passa och trivas i rollen gillar du att jobba med frihet under ansvar och kan med lätthet identifiera och prioritera vad som behöver göras. Du är strukturerad, positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst synsätt. Du har intresse för att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt samtidigt som du har en vilja att även hjälpa till där det behövs. Vi tror även att du har ett naturligt intresse för att själv hålla dig uppdaterad och informerad om vad som sker i branschen då nyfikenhet och engagemang är viktiga egenskaper för att trivas hos oss.
Känner du igen dig i denna beskrivning så är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av engagerade medarbetare.
Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-03-11. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Sjöberg, anna.sjoberg@randstad.se eller Anna Lindqvist, anna.lindqvist@randstad.se
Intervjuer kommer att hållas löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas tidigare
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, omfattning: Heltid, Tillträde: Enligt överenskommelse, arbetstid: Dagtid.
Som anställd hos oss erbjuder vi bland annat 27 timmar arbetstidsförkortning per år, en friskvårdstimme per vecka, friskvårdsbidrag, jobbtelefon, flexibel arbetstid och tjänstepension.

Ansvarsområden
Ansvara för den ekonomiska redovisningen till ett av dotterbolagen.
Upprätta månads-, tertial- och årsbokslut.
Löpande bokföring.
Fakturahantering.
Anläggningsregister.
Moms- skatt-, punktskatts-deklarationer.
Stöd till andra funktioner på avdelningen.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Eftergymnasial ekonomisk utbildning.
Flera års erfarenhet av arbete i hela ekonomiprocessen.
Kunskaper och erfarenheter av bokslut och redovisning.
God språklig förmåga i såväl tal som skrift.

Meriterande
Goda kunskaper i excel.
Erfarenhet av ekonomiarbete i en kommunal eller offentlig verksamhet.
Erfarenhet av att arbeta i olika IT-system inom ekonomi.
Erfarenhet av koncernredovisning.

Om företaget
Gästrike Återvinnare
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 168 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Gästrike Återvinnare är majoritetsägare till Gästrike Ekogas AB där vi behandlar vårt matavfall och får ut lokalproducerad biogas.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Gästrike Återvinnare

Kontakt
Anna Sjöberg
anna.sjoberg@randstad.se
+4612345678

Jobbnummer
8496633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: