Redovisningsekonom
Sveriges Domstolar / Redovisningsekonomjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Jönköping,
Eksjö,
Skövde,
Borås,
Alingsås eller i
hela Sverige Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 340 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning samt löneadministration. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet.
Enheten för ekonomistyrning svarar för att den ekonomiska redovisningen för Sveriges Domstolar är tillförlitlig och rättvisande samt framtagande av de finansiella delarna i Sveriges Domstolars delårsrapport och årsredovisning. Enheten ansvar också för utveckling och förvaltning av ekonomi- och PA-system.
Publiceringsdatum2014-11-14ArbetsuppgifterTill ett vikariat på cirka ett år söker vi dig som vill arbeta med redovisningsfrågor samt ekonomiadministrativa systemfrågor. I denna roll kommer du bland annat att vara med och förvalta och utveckla våra ekonomiadministrativa system. Du kommer att arbeta med kravställning och medverka i testarbete inför uppgraderingar och versionsbyten. Att medverka i kartläggning, dokumentation och utveckling av våra ekonomiadministrativa verksamhetsprocesser är andra arbetsuppgifter. Du kommer också att delta i löpande redovisningsarbete och upprättande av bokslut. I rollen ingår vidare att stödja, informera och utbilda användare.
KvalifikationerDu har examen som Civilekonom med inriktning mot redovisning och revision samt erfarenhet av ekonomiadministrativa systemfrågor. Du har tidigare arbetat med statlig redovisning och har kunskap och erfarenhet av ekonomisystemet Agresso. Eftersom anställningen är tidsbegränsad är det särskilt värdefullt om du har erfarenhet från att ha arbetat med ekonomiska frågor inom, och har kännedom om, Sveriges Domstolars organisation och verksamhet. Det är också en fördel om du har tidigare erfarenheter från att ha arbetat kundorienterat i någon form av servicebefattning. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och kommunicerar väl på svenska i tal och skrift.
Som person är du positiv och ansvarstagande och har viljan och förmågan att utföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du är flexibel och prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Utifrån dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt och med en god känsla för service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Då anställningen är ett vikariat behöver du kunna tillträda så snart som möjligt, dock senast 2014-01-20.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-21
Ange följande referens när du ansöker: 2052-2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichael Alstermark, Enhetschef 036-155489
Michael.Alstermark@dom.seFacklig kontaktMagnus Danielsson (ST), Systemtekniker 036-15 53 63
magnus.danielsson@dom.seAnna Kronander (SACO-S/Jusek), Kommunikatör 036-15 54 45
Anna.Kronander@dom.seFöretagSveriges Domstolar
AdressSveriges Domstolar
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping
KontorsadressKyrkogatan 34 Jönköping
Jobbnummer 2068065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.