Redovisningsekonom
Centric Professionals AB / Redovisningsekonomjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Sundbyberg,
Solna eller i
hela Sverige Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund Botkyrka kommun. Uppdraget är på sex månader med möjlighet till ytterligare sex månader.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbetat på ekonomienheten vid kommunledningsförvaltningen. Uppdraget är bland annat att vara ett kvalificerat stöd till kommunorganisationen vad gäller redovisnings- och ekonomisystemsfrågor. Enheten arbetar för att vara en professionell organisation i framkant och för att erbjuda dig stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö.
Du kommer att ansvara för kommunens momsredovisning, skattedeklarationer, vara behjälplig i allmänna redovisningsfrågor samt för tjänsten andra aktuella arbetsuppgifter. Du kommer även att aktivt vara med och skapa rutiner för processförbättringar för en mer effektiv ekonomihantering.
Publiceringsdatum2014-04-17ProfilVi söker dig som har ekonomisk examen på högskolenivå samt minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom kommunal verksamhet.
Du är analytisk, noggrann, prestigelös, pedagogisk med ett genuint intresse för redovisning. Du har initiativförmåga, ansvarskänsla, förmåga att arbeta under högt tempo och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med kommunens enheter så det är viktigt att du är serviceminded samt har lätt för att komma in i nya verksamheter.
Du har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av att arbeta i Aditro affärslösningar är meriterande.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos Centric blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elin Nassirbakly på tfn: 0733-571790.
För att söka tjänsten, gå in på
http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3263Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Centric - connect.engage.succeed.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
KontaktElin Nassirbakly, Konsultchef 0733571790
elin.nassirbakly@centric.euFöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Hamngatan 33
17266 Sundbyberg
KontorsadressHamngatan 33
Sundbyberg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 1846139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.