Redovisningsassistent till Ulricehamns Redovisningsbyrå AB
Kristina Helmer / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristina Helmer i Jönköping,
Ulricehamn,
Tranås,
Värnamo,
Borås eller i
hela Sverige Är du en driven och social person som gillar siffror och ekonomi? I så fall är detta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsassistent hos Ulricehamns Redovisningsbyrå kommer du att ha väldigt varierade arbetsuppgifter. Du kommer du att arbeta med redovisning, administration och service, löpande bokföring, löner, bokslut, årsredovisning, deklarationer samt support till kunder, som gör viss del av ekonomihanteringen själva. Du kommer även att sköta rapportering till myndigheter, ansvara för din kundstock och sköta kontakten med dom. Arbetet sker främst ifrån kontoret men även en viss del ute hos kund.
Om företaget
Ulricehamns Redovisningsbyrå AB är ett redovisnings-, och revisionsbolag som sköter all form av ekonomi och administration för sina kunder, som finns i Ulricehamn med omnejd. Företaget har idag cirka 7 anställda och tjänsten är ett föräldravikarierat på 12 månader med goda möjligheter till förlängning.
Din profil
Skallkrav:
• Gymnasieekonom
• Körkort
• Svenska i tal och skrift
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet från redovisning eller bokslutsarbete
• Tillgång till bil
• Erfarenhet från skattefrågor
Vi söker dig som är en självgående och driven person och som alltid vill verka för kundernas bästa. Du är analytisk och har ett stort intresse för siffror och ekonomi.
Som person är du förtroendeingivande, glad och har alltid en positiv grundinställning samt hög social kompetens. Du noggrann, strukturerad, flexibel och trivs med många bollar i luften. Du har hög servicekänsla och trivs med nära kundkontakter.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Mars, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, föräldravikarierat på 12 månader med goda möjligheter till förlängning.
Placering: Ulricehamn
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpnade och tjänsten kommer tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-01-30ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: 10476
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Helmer
kristina@framtiden.com 0723 015510
FöretagKristina Helmer
AdressKristina Helmer
Borgmästargränd 1D
55320 Jönköping
KontorsadressBorgmästargränd 1D
Jobbnummer 3288458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.