Redovisningsassistent till Redovisning och Ekonomisupport

Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
2015-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent till Redovisning och Ekonomisupport" (publicerad 2016-02-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport i Södertälje

I Södertälje har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet - Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att serva hela den kommunala organisationen och ger stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. Vi jobbar med hela spektrat inom redovisningsområdet från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten. Vi är totalt 25 personer inom enheten bestående av redovisningsekonomer, redovisningsassistenter och systemförvaltare och vi är organiserade i tre team.

Publiceringsdatum
2015-02-11

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba i team Kassa-Kund-Krav tillsammans med 11 andra redovisningsassistenter som ger stöd och service till ett eller flera av kommunens olika verksamhetskontor. Du kommer främst att arbeta med att biträda redovisningsansvarig ekonom för ditt/dina kontor genom att bl a kontrollera och rätta redovisningen, bokföring av periodiserade poster, stämma av och upprätta bilagor till balanskonton, upprätta attestförteckningar samt internkontroll och övrigt som ingår i det löpande arbetet och vid boksluten. Du kommer också att arbeta med kommunens flödessystem för leverantörsfakturor och attester.

I jobbet som redovisningsassistent arbetar man även med:
• kundfakturering
• registrerar utbetalningar
• kontroll av redovisningar av försäljningskassor i verksamheten
• ge råd och stöd samt utbildning till verksamhetspersonalen

Tillsammans med oss andra har Du också möjlighet att delta i arbetet med att utveckla och effektivisera våra rutiner och förbättra ekonomiinformationen på vårt intranät.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt lämplig påbyggnadsutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper om redovisning och vana att använda både ekonomisystem och Office-programmen.

Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid att du är intresserad av att vara med och effektivisera verksamheten och bidra till hela enhetens resultat.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: enl. överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-24
Ange följande referens när du ansöker: A450633
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Eriksson, Redovisningschef 08-5230 2840

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08-5230 1000

Företag
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Adress
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
2162452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport: