Redovisningsassistent till Redovisning & Ekonomisupport

Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
2016-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent till Redovisning & Ekonomisupport" (publicerad 2016-12-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport i Södertälje

I Södertälje har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet - Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att serva hela den kommunala organisationen och ger stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. Vi jobbar med hela spektrat inom redovisningsområdet från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten.

Vi är totalt 25 personer inom enheten bestående av 9 redovisningsekonomer, 13 redovisningsassistenter och 3 systemförvaltare och vi är organiserade i tre team.

Publiceringsdatum
2016-08-26

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba i team Kassa-Kund-Krav tillsammans med 9 andra redovisningsassistenter som ger stöd och service till ett eller flera av kommunens olika verksamhetskontor. Du har ett nära samarbete med redovisningsansvarig ekonom för ditt/dina kontor med löpande kontroll och rättning av redovisningen, internkontroll, attestförteckningar samt med uppgifter i boksluten. Du har självständigt ansvar för kundfakturering, kassaavstämningar, utbetalningar samt support och utbildning inom ekonomiadministrativa rutiner gentemot dina kontor.

Tillsammans med oss andra deltar du i arbetet med att utveckla och effektivisera våra rutiner och förbättra ekonomiinformationen på vårt intranät.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har:
• ekonomisk gymnasieutbildning alternativt eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning
• erfarenhet av arbete med redovisning
• goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Visma/Aditro affärslösning eller annat större ekonomisystem
• erfarenhet av att ge stöd och service

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
• är noggrann och strukturerad i ditt arbete
• har lätt för att skapa goda relationer och är lyhörd för organisationens behov
• har förmåga att ta egna initiativ och samarbeta prestigelöst
• bidrar till gruppen med konstruktiva idéer och god stämning
• är intresserad av av att förmedla kunskap och törs prata både inför mindre och större grupper

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-12
Ange följande referens när du ansöker: A602974
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Eriksson, Redovisningschef maud.eriksson@sodertalje.se

Företag
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Adress
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
3015223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport: