Redovisningsassistent till Dedicare
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Dedicare är Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag inom vård, socialt arbete och life science med verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Dedicare rekryterar och bemannar läkare, sjuksköterskor, socionomer och pedagoger till kunder i både privat och offentlig verksamhet. Koncernen har bedrivit verksamhet sedan 1996, är noterad på Nasdaq Stockholm sedan maj 2011 och omsätter ca 1 200 MSEK med ca 1 200 anställda. Dedicare arbetar fortlöpande med kompetensutveckling där miljö och kvalitet är ledord. Dedicare är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015 och miljöcertifierat enligt ISO 14001:2015. Läs mer om Dedicare på
www.dedicare.se. Söker du en varierad roll med många kontakter och vill arbeta på ett framgångsrikt börsnoterat bolag? Trivs du i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik? Vi söker nu en engagerad redovisningsassistent till Dedicare, ett av Nordens största bemanningsföretag inom vård och socialt arbete. Tjänsten är heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att sitta tillsammans med ditt team på huvudkontoret, i ljusa och trevliga lokaler på Södermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som redovisningsassistent kommer du ha en omväxlande roll där du arbetar primärt med leverantörs-reskontra samt administrativa uppgifter för den nordiska verksamheten. Du kommer att ha ett stort kontaktnät och arbeta i en föränderlig miljö, vi söker därför dig med stort kundfokus och som tycker om att ge bästa möjliga service i alla lägen. Du kommer att vara del av ett glatt gäng på 19 personer som hjälper och stöttar varandra. I rollen rapporterar du till koncernredovisningschef.
I dina arbetsuppgifter ingår:
* Löpande redovisning
* Leverantörsreskontra
* Avstämningar
* Betalningar och cash management
* Hantering av utlägg
* Utbilda nyanställda i Medius
* Diverse administrativa uppgifter som tex uppdatering attestplan
De system du främst kommer att arbeta i är Business Central och Medius.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet inom redovisning sedan tidigare. Du har även en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Vi utgår från att du har god systemförståelse och erfarenhet från arbete i affärssystem samt kunskaper i Excel.
I din roll kommer du att ha mycket kontakt med olika funktioner i Norden och det är därför meriterande om du har kunskap i danska och/eller norska språket.
Du trivs med att vara del av ett team, att bidra och arbeta mot gruppens gemensamma mål. Som person är du social, flexibel och lösningsorienterad och du är van att arbeta självständigt och strukturerat. Du har ett stort engagemang och kommer gärna med idéer och förslag till utveckling och förbättringar.
Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells och har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Petersson på 072-206 60 64 eller på
anna.petersson@jeffersonwells.se . Då vi jobbar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart du kan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2022-09-08ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3630767b-edca-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Dedicare
Kontakt Anna Petersson
072-2066064 Jobbnummer 6962889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.