Redovisningsassistent med erfarenhet av bokföring

Accountor Sverige / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Göteborg, Mölndal, Borås, Karlstad, Landskrona eller i hela Sverige

Starta 2018 med en ny spännande tjänst hos Accountor!

Vi söker nu en redovisningsassistent för ett föräldravikariat under hela 2018 med start i februari. Det finns möjlighet till fast anställning efter vikariatets slut. Rollen som redovisningsassistent innebär självständigt arbete inom kund- och leverantörsreskontrahantering, löpande redovisning samt månadsavstämningar.

Publiceringsdatum
2017-12-27

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta både på kontoret och hos kund någon dag i veckan och arbetsuppgifterna kommer bl.a. innefatta:
• Reskontrahantering
• Löpande redovisning
• Månadsavstämningar
• Delta i möten med kundteam internt och även med kunderna
• Vårda och utveckla kundrelationer genom att identifiera nya affärsmöjligheter och att arbeta med systematisk kundvård
Tjänsten innebär att arbeta med ett par större kunder där det ställs höga krav på redovisningskompetens, eget driv, engagemang och att man är lösningsorienterad.

Vem är du?

Vi söker dig som är kundorienterad, social och drivs av att göra ett bra arbete. För att trivas i rollen bör du vara noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Vårt arbetssätt speglar våra värdeord; Mod, Tillit, Respekt och Framtid. Vi har en härlig gemenskap på kontoret och vi gillar att omges av kollegor, dela med oss av vår kunskap och erfarenhet samt bidra med positiv energi.

Kvalifikationer
• Vi söker dig med några års relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning
• Erfarenhet av redovisningsbyrå är meriterande
• Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning exempelvis universitet, högskolan alternativt från YH eller KY-utbildning inriktning redovisningskonsult eller motsvarande

• Meriterande är erfarenhet från Xledger, Briljant eller E3.

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av People First då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

På vårt fina kontor i Göteborg arbetar i nuläget ca 25 medarbetare inom redovisning- och lönehantering. Kontoret ligger centralt mitt på Kungsgatan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Kristin på 010- 475 04 05.

Redovisningsassistent Göteborg f.vik

Varaktighet, arbetstid
Visstid Konsultuppdrag

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Annerstedt

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3876148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: