Redovisningsansvarig till Strax Nordic AB
Hero AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Redovisningsansvarig till STRAX Nordic AB:
Om kunden:
STRAX Nordic AB är ett globalt bolag med sin specialitet inom mobila tillbehör. STRAX enda fokus är just tillbehör, vilket gör de till en dedikerad specialist inom området. De har sitt huvudkontor och logistikcentra i Troisdorf, utanför Köln, i Tyskland men kontor och personal i såväl Europa som Asien och Nordamerika. STRAX har idag 200 anställda världen över. STRAX Nordic AB verkar i Norden och Baltikum med kontor i både Stockholm och Karlstad.
Läs gärna mer om STRAX Nordic AB på deras hemsida:
https://www.strax.com/ Om tjänsten:
Som redovisningsansvarig på STRAX Nordic AB har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern och ingå i ett team med god gemenskap och med stor kunskap inom redovisning och rapportering. Du kommer ha ett övergripande kvalitets- och koordineringsansvar för genomförandet av redovisningsprocessen för de bolag som redovisningsansvaret omfattar. Du kommer att driva resultatrapportering för aktuella bolag och ta ett övergripande kvalitetsansvar för resultat- och balansräkningarna.
Dina arbetsuppgifter avser hantering av ekonomifunktionen i de tre juridiska enheterna Strax Nordic AB, Urbanista AB och Strax Norway AS.
Vidare kommer dina arbetsuppgifter att innefatta:
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Betalningar
• Avstämning av balans- och resultaträkningar
• Löpande bokföring
• Upprättande av bokslut, kvartalsrapporter och budget
• Rollen innefattar även rapporteringen av löner mellan bolagen och våra externa samarbetspartners
• Statistikuppgifter.
Vi söker dig som har en kandidat- eller civilekonomexamen i företagsekonomi och gärna med redovisning som inriktning till vårt kontor i Stockholm. Du har förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv och är utvecklingsinriktad. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du är mål- och resultatinriktad och ser det som en utmaning att växa och utvecklas inom bolaget. Som person är du serviceminded, analytisk, noggrann och har en stark initiativförmåga. Som medarbetare hos oss på Strax är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör. Du vet vad god kundvård innebär och strävar alltid efter att ligga steget före.
Krav:
• Goda kunskaper i vårt affärssystem Navision
• Obehindrat kunna kommunicera på engelska i såväl tal som skrift
• Bekväm i att använda Microsoft Excel.
Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Tjänsten beräknas på sex (6) månader med chans till fast anställning hos kund. Detta är en heltidstjänst under kontorstider med fast lön. I tjänsten ingår mobiltelefon. Tjänsten är baserad i Stockholm.
Start i mitten av juli eller enligt överenskommelse.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Annica Franzén på tele 073-8005264 eller
rekrytering@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!
Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via
https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel "We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Konsultuppdrag heltid
Publiceringsdatum2017-06-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnica Franzen
FöretagHero AB
AdressHero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 30 11438 Stockholm
Jobbnummer 3545520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.