Redovisningsansvarig/Controller till expansiva Designonline söke

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-09-06

Om tjänsten
Vi söker nu en affärsinriktad och förändringsbenägen Redovisningsansvarig/Controller som skall vara med och effektivisera och utveckla ekonomiarbetet. Tillsammans med nuvarande ekonomiavdelning bildar ni ett framgångsrikt team. Positionen spänner över ett brett fält av spännande uppgifter.

Du ansvarar:

• helt övergripande för bolagets redovisning och bokslut och arbetar med säkerställa att de löpande operativa uppgifterna avseende redovisning genomförs enligt gällande lagar och regelverk.
• för bolagets momsredovisning och att skatter och avgifter betalas i tid.
• för att rapporter och uppföljningsmallar produceras enligt önskemål och krav från verksamheten. Uppföljning och analys av resultat för att hitta orsaker till avvikelser samt föreslå åtgärder på dessa.
• för att utveckla redovisningen i bolaget så att den anpassas efter de förändrade kraven från verksamheten samt säkerställa att redovisningen ger ett så bra verksamhetsstöd som möjligt.
• för att genomföra verksamhetsanalyser, stötta övriga funktioner med intäkts- och kostnadsuppföljning samt ansvara för att utveckla processer internt i företaget som påverkar kontrollen och kvalitén på redovisning och finansiella nyckeltal.

Du rapporterar direkt till CFO.

Placeringsort är Kalmar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad ekonom eller innehar motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du en magister- eller kandidatexamen inom ekonomi med inriktning på redovisning är detta mycket meriterande. Vi ser att du har minst en femårig erfarenhet från arbete med redovisning i bolag med över 100 MSEK i omsättning. Vi önskar även att du har erfarenhet från en arbetsplats som bedriver exportförsäljning och hanterar internationell moms.

Du har arbetat med affärsnära analyser och/eller controlling tidigare.

Din kunskap inom MS Office med betoning på Excel och vana att bygga egna typer av mallar och rapporter är god. Vi arbetar i Microsoft NAV och det är meriterande om du är en van användare av detta eller andra liknande affärssystem.

Övriga meriterande erfarenheter är:

• Arbete kopplat till konsumentförsäljning och/eller e-handelsföretagande
• Uppsättning av BI- system och processutveckling
• Löne- och personaladministration
• Kassaflöde, likviditetsplanering och valutaplanering

Som person är du organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du agerar självgående och tar egna initiativ som utvecklar ditt arbete och funktion. Du är en god kommunikatör som får siffror och data förståelig och greppbar även för personer som inte dagligen arbetar med detta. Du är positiv till sättet och en stark lagspelare. Du beskriver dig som prestigelös, flexibel och en person som vill och vågar komma med nya idéer och förslag.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Om arbetsgivaren:

Designonline startades 2002 och har idag kunder i fler än sjuttio länder. Våra webbplatser administreras med en toppmodern E-handelsplattform byggd för att växa med all tänkbar funktionalitet i många språk och med avancerad logistik. Vår ambition är inte att presentera allt som finns på marknaden, utan ett urval av det allra bästa. Därför lägger vi ett stort arbete på att finna produkter som ger det lilla extra till ditt hem.

Läs mer på www.designonline.se

Hur du ansöker:

I denna rekrytering samarbetar Designonline med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Petersson 070-3774574

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Adress
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 47 39231 Kalmar

Jobbnummer
4332675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: