Redovisningsansvarig
Kalmarhem AB / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmarhem AB i Kalmar JOBBET
Som redovisningsansvarig sammanställer och levererar du ekonomiska rapporter och analyser med syftet att beskriva bolaget i siffror på ett relevant/korrekt sätt och skapa goda beslutsunderlag för verksamheten. Här pratar vi traditionellt ekonomiarbete i form av:
• löpande bokföring och redovisning av till exempel skatt, moms och projekt.
• löpande bokföring av anläggningsreskontra (Kalmarhem praktiserar K3 som regelverk för upprättande av årsredovisning).
• avstämningar av konton vid bokslut.
• genomförande av bokslut med olika dignitet och tidsintervall (månad-, kvartal- och årsbokslut med tillhörande form- och dokumentationskrav).
• genomförande av budetarbete och prognosuppföljning.
• ekonomisk rapportering till externa/interna intressenter (till exempel kostnadsuppföljningar till intern ansvarig personal, rapportering till ägare, statistik till statistiska centralbyrån och bolagsdeklarationer till skatteverket).
Som redovisningsansvarig är du även bolagets interna konsult och specialist i frågor som rör ekonomi - organisationens morgnad vad gäller kunskapsnivå, arbetssätt, processer, rutiner, arbetsverktyg, information/kommunikation etc. är ditt leveransområde. Är vi inte tillräckligt bra - frågar vi dig. Vi vill bli bättre och utvecklingsarbete är en stor del av tjänsten.
DU SOM LANDAR JOBBET
När vi tillsätter tjänsten kommer vi att göra urval utifrån vilken kandidat vi tror har störst förmåga att:
1. med trygghet, grundglädje, kompetens och systematik
2. leverera inom ramen för tjänsten som redovisningsansvarig (se ovan)
3. i linje med tjänstens syfte och de mål Kalmarhems ledning från tid till annan sätter upp på olika nivåer.
Vi tror att du har:
1. en civilekonomutbildning eller motsvarande i botten. Kanske en fastighetsekonomutbildning?
2. flera års erfarenhet av redovisning och tjänster som den vi beskriver här.
3. god kännedom om för området relevanta lagar, förordningar och praxis.
4. kännedom om fastighetsbranschen (inte ett krav men meriterande).
5. kännedom om våra verksamhetssystem Xpand och Aditro (inte ett krav men meriterande).
6. en förkärlek för siffror och beräkningar i största allmänhet.
7. en god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Ja, du förväntas kunna översätta siffrorna till ord så att de blir begripliga för den som behöver förstå. Och ja, du förväntas producera text med god effektivitet och kvalitet när arbetet kräver det.
8. en god förmåga att interagera med- och organisera olika mänskliga resurser så att en sakfråga leds framåt. Nej, du har inget personalansvar men du kommer ändå samordna mänsklig aktivitet och kunskap i olika former för att nå resultat inom ditt område.
ANSÖKAN
Skicka din ansökan till
jobb@kalmarhem.se och ta med de ansökningshandlingar du tycker är relevanta för att vi ska kunna göra en bedömning av dina kvalifikationer i förhållande till vad vi beskrivit ovan.
Vi kommer att göra ett löpande urval så skicka din ansökan så snart du kan dock senast 2016-03-20. Välkommen att kontakta Bibbi Johansson, VD, på 0703-44 75 03 om du har några frågor eller funderingar.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-03-07ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@kalmarhem.seFöretagKalmarhem AB
AdressKalmarhem AB
BOX 305
39123 KALMAR
KontorsadressLARMTORGET 3
KALMAR
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-447500
Jobbnummer 2710280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.