Redovisningsansvarig
Experis Sverige / Redovisningsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Kristianstad,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Hörby,
Osby eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
LF Affärsservice Sydost AB arbetar åt Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad, Länsförsäkringar Blekinge och Länsförsäkring Kronoberg inom områdena ekonomi, it och telefoni. Bolaget har sitt säte i Kristianstad. Läs mer på lansforsakringar.se
LF Affärsservice Sydost AB söker redovisningsansvarig
Är Du en strukturerad ekonom som älskar att jobba med siffror och där utveckling är en naturlig del av arbetet?
Då har vi en tjänst för Dig på LF Affärsservice Sydost AB som servar flera länsförsäkringsbolag inom områdena ekonomi, IT och telefoni.
Publiceringsdatum2013-09-23Arbetsuppgifter• Bedriva arbetet enligt de styrande dokument, processer och arbetsinstruktioner som finns föreskrivna
• Säkerställa att både intern och extern redovisning är korrekt
• Upprätta månadsbokslut inom angiven tidplan
• Ansvara för att redovisa skatter och avgifter i enlighet med fiskala krav
• Uppfylla interna samt legala rapporteringskrav såsom årsredovisning, delårsrapporter etc.
• Upprätta rapporter till Finansinspektionen, Länsförsäkringar AB och SCB
• Upprätta inkomstdeklarationer
• Ansvara för kontakterna med revisorer och aktuarier
• Leverera underlag i prognos- och budgetprocesserna
• Ansvara för att utveckla verksamheten i enlighet med Länsförsäkringsbolagens önskemål, legala förändringar och bolagets egna mål.
• Hålla sig uppdaterad om Länsförsäkringsbolagens verksamhet och mål.
Dina kvalifiaktioner
Du ska ha erfarenhet/kunskap inom:
• Ekonomisk utbildning är ett krav, företrädesvis på högskolenivå
• Flera års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och liknande tjänster
• Goda kunskaper i Excel
• Kunna uttrycka dig mycket väl, både i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Hogia ser vi som meriterande.
Dina personliga egenskaper
Som person är Du noggrann, sifferintresserad och självgående. Du är analytisk, ansvarstagande och resultatorienterad. Du bör vara en initiativrik och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att Du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter. Du är också stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt där ingenting är omöjligt.
Tjänsten är på 100 % med placeringsort i Kristianstad, tillsättning från och med snarast, dock senast 2014-01-01.
Facklig kontaktperson är Linda Lundin, 044-19 62 65 alternativt
linda.lundin@lansforsakringar.seKontaktperson för detta jobbDu söker ovan nämnda tjänst via experis.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Catharina Platoff, 044 - 20 38 68.
Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast möjligt, dock senast 14 oktober
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatharina Platoff
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1659116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.