Redovisningsansvarig - medicintekniskt företag

Avanzera Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till ett uppdrag under en föräldraledighet söker vi en redovisningsansvarig.
Uppdraget är under en föräldraledighet och ska påbörjas tidigast i mitten av december 2010 eller senast i mitten av januari 2011. Uppdraget beräknas pågå ett år med möjlighet till förlängning. Efter detta uppdrag finns möjlighet till andra uppdrag eller rekrytering.
Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Efter detta uppdrag finns möjlighet till andra uppdrag eller rekrytering.
Du kommer att arbeta på ett ett börsnoterat medicintekniskt företag med verksamhet på världsmarknaden. På kontoret i Stockholm arbetar ca 70 personer. Arbetsplatsen är i trevliga lokaler med några minuters promenadavstånd från Centralstationen.
Huvudarbetsuppgifter
• Övergripande ansvar för den löpande redovisningen
• Hantera kundreskontra och löpande redovisning, placeringar, inbetalningar.
• Bevaka likvidkonton och omföra belopp och valuta (EUR, USD).
• Löner och andra utbetalningar för ungefär 70 anställda, samt tillhörande avstämningar och rapporteringar
• Rapportering samt betalning av moms och arbetsgivaravgifter till SKM
• Månadsbokslut och avstämningar för de enskilda bolagen, analyser och rapportering.
• Upprätta koncernredovisning inkl koncernbokslut
• Upprätta kassaflödesanalys
• Medverka i upprättandet av kvartalsbokslut och kvartalsrapporter på svenska och engelska
• Medverka i budgetarbete
• Medverka i upprättande av årsbokslut och årsredovisningar på svenska och engelska.
• Månadsvis uppföljning av utfall mot budget.
• Upprätthålla anläggningsregister för immateriella tillgångar.
• Medverka vid upprättande av finansiella prognoser och analyser
• Sammanställa likviditet till styrelsen
• Medverka vid planering av bolagsstämma
• Upprätta deklarationer.
• Löpande underhålla ekonomisystem (Maconomy) och löneprogram (XOR)
• Underhålla och uppdatera ekonomi- och personalhandboken
• Personalfrågor
• Ansvarig för konferenser och festligheter
• Medverka vid framtagande av pressmeddelanden samt utskick av pressmeddelanden
• Månadsvis inhämta försäljningsrapporter från partners samt uträkna licensintäkter och supportintäkter.
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du erbjuds
Ett spännande, ansvarsfullt och omväxlande arbete i internationell miljö. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.
Är det något du undrar över är du välkommen att ringa nedanstående kontaktpersoner.
Din ansökan mailar du till ansokan@avanzera.se . Märk din ansökan: "Redovisningsansvarig". Ansökningshandlingarna behandlas vartefter de kommer in och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Publiceringsdatum
2010-11-16

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-30
Ange följande referens när du ansöker: Redovisningsansvarig
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@avanzera.se

Kontakt
Pernilla Molin, 08 545 28 302 (Direkt nummer), ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress: ansokan@avanzera.se

Jobbnummer
779381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: