Receptionister
Polismyndigheten Värmland / Kontorsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten Värmland i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Filipstad,
Arvika eller i
hela Sverige Polismyndigheten Värmlands inriktning är den lokalt förankrade polisen med närvaro i hela länet. Vi strävar mot en hög synlighet och tillgänglighet för länets alla invånare. Verksamheten utgår från en operativ avdelning, som leds av en operativ chef samt två biträdande operativa chefer. Den operativa avdelningen stöds av förvaltningsfunktioner som ingår i en stab. Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet samt planeringen tillförsäkras genom vår operativa ledning och en samordning i fyra polisområden. Centralorterna i respektive polisområde är Karlstad, Arvika, Torsby och Kristinehamn. Vårt fokus är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar. I dag är vi 600 anställda varav 470 poliser.
• Vi söker nu receptionister till Polisområde Syd med placering i Karlstad
Vi söker dig som vill vara Polisens ansikte utåt. Som receptionist kommer du i huvudsak att arbeta med framställning av pass-och id-kort och hantering av hittegods samt andra typer av administrativa arbetsuppgifter inom intern-och extern service. Ett nytt internationellt passystem är infört vilket bl a innebär att fotografering och fingertryckstagning sker vid ansökningstillfället och att det nya nationella id-kortet nu kan sökas hos polismyndigheten.
Publiceringsdatum2011-09-19KvalifikationerDu har ett trevligt och kundvänligt bemötande sätt, även då tempot periodvis kan vara högt. Arbetsuppgifterna kräver stor noggrannhet och god datavana eftersom det sker i olika dataregister. Du har lätt för att samarbeta men är samtidigt inte främmande för att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet, kan tala andra språk än svenska och engelska samt har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstiden är förlagd till vardagar, dag och kväll, samt lördagar.
Vi värdesätter kunskaper och erfarenheter som tillför myndigheten kompetens ur ett mångfaldsperspektiv.
Tjänsterna avser tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. På grund av att tjänsterna är säkerhetsklassificerade ska du vara svensk medborgare.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta chefen för Polisområde Syd; Helena Newton 010-56 705 81, chef Ordningssektionen Johan Ekstam 010-56 704 89 eller stationsbefäl; Lennart Hynynen 010-56 703 32.
Fackliga företrädare för fackförbundet ST; Monica Hedin, tel. 010-56 702 32, för Jusek; Kent Runestam, 010-56 703 80 och för Polisförbundet; Annette Naesström, 010-56 702 97.
Din ansökan innehållande CV och ett brev varför du söker funktionen skall märkas med diarienummer AAA-713-6735/11 och skall ha inkommit till Polismyndigheten Värmland, Box 157, 651 05 Karlstad eller via e-post
polismyndigheten.varmland@polisen.se senast 2011-10-05.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-05
Ange följande referens när du ansöker: AAA-713-6735/11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
polismyndigheten.varmland@polisen.seFöretagPolismyndigheten Värmland
AdressPolismyndigheten Värmland
Box 157
65105 Karlstad
KontorsadressInfanterigatan 22
Karlstad
KontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
Faxnummer: 054-183004
E-postadress:
polismyndigheten.varmland@polisen.se Jobbnummer 1033244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.