Receptionist/Säljare
Blomgrens Balanze AB / Receptionistjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Blomgrens Balanze AB i Strängnäs Receptionist/Säljare som kan arbeta både på vår anläggning i Strängnäs samt i Mariefred.
Du behöver ha erfarenhet inom yrket för att kvalificera för denna tjänst.
Receptionisten ansvarar för att vi ger ett professionellt kundbemötande. Hög servicenivå är vår grundpolicy. Alla kunder som kommer in till oss, oavsett om han/hon är medlem eller inte, ska bemötas på ett positivt sätt med den bästa servicen. Receptionisten ska ha mycket bra försäljningsegenskaper.
Receptionist:
Vara positiv och utåtriktad
Vara punktlig och pålitlig
Ha god känsla för samarbete
Vara entusiastisk inför hela vår verksamhet och receptionistarbetet
Kunna arbeta effektivt och lugnt även under stress
Brinna för att hjälpa andra människor
Ha ett välvårdat yttre
Hålla sig i god fysik genom regelbunden träning
Alltid bära tjänstekläder och namnbricka under arbetstid
Kunna arbeta obeväma
Tänka på att även efter arbetstid så symboliserar man vårt varumärke
Det är en prioriterad merit om du är utbildad inom träning.
Tala flytande svenska
Arbetsuppgifter:
Ta väl hand om alla som passerar receptionen
Hälsa artigt och välkomnande på alla våra besökare.
Säkerhetsställ att alla medlemmar registrerar sig när de besöker anläggninen.
Registrera alla gäster och spekulanter med hjälp av intresseanmälan.
Slussa spekulanter till rådgivare eller sälj medlemskort i receptionen.
Alltid säga hejdå eller ex. tack för i dag, till alla medlemmar och gäster som lämnar lokalen.
Ta hand om alla inkommande telefonsamtal på rätt sätt:
Slussa vidare samtal från spekulanter till rådgivare i första hand, i annat fall anteckna inkommande samtal om prisförfrågan.
Sköta bokningssystem för:
Möte med rådgivare.
Sjukgymnastik
Styrketräingsinstruktioner.
Specialaktiviteter.
Ansvara för försäljning:
Merförsäljning, att ha produktkunskap och att rekommendera våra produkter.
Kortförsäljning.
Kunna hantera medlemssystemet på rätt sätt.
Vara kunnig om alla avtalsregler.
Hålla rent, snyggt och organiserat i receptionen och på anläggningen.
Ansvarsområden:
Arbeta mot att nå försäljningsmålen (merförsäljning, pt-försäljning, massageförsäljning och kortförsäljning).
Att muntligt sälja in merförsäljningsprodukter.
Att muntligt sälja in eventuella kampanjer och aktiviteter.
Att sälja träningskort.
Att hantera missnöjda kunder och öka trivseln hos redan nöjda kunder.
Delta i personalmöten och söka information för att på så sätt hålla sig uppdaterad och känna ansvar inför sitt arbetsområde och företagets värderingar.
Att sköta kassarapportering på ett noggrant och korrekt sätt.
Att ha koll på lagerhållning och artiklar.
Kvalifikationer och meriter som värdesätts:
Känna till:
Företagets arbetsrutiner.
Företagets säljsystem och policys.
Egenskaper:
Stark organisatorisk förmåga.
Ha simultankapacitet.
Se möjligheter i varje situation.
Kunna motivera sig själv, arbeta tillsammans och kommunicera med andra.
Kunna arbeta obekväma arbetstider samt helger.
Social kompetens, tycka om att ha kontakt med människor.
Tycka om att skapa trivsel.
Utbildning inom träning
Lära sig företagets politik.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-09
E-post:
rosanna.blomgren@balanze.se Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Blomgrens Balanze AB (org.nr 556671-3235)
Storgatan 16 (
visa karta)
645 30 STRÄNGNÄS
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats BalanZe (Blomgren BalanZe AB)
Kontakt Rosanna Blomgren
rosanna.blomgren@balanze.se 0736124962 Jobbnummer 8019615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.