Receptionist/Administratör

Smedjebackens kommun / Receptionistjobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.

Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.

Individ-och familjeomsorgen
Individ-och familjeomsorgen tillhör Familj-och utbildningsförvaltningen, vilket innebär ett nära samarbete med skola och elevhälsan. Vi är en kommun där vi har nära till varandra och korta beslutsvägar. Vi vill att arbetet präglas av samsyn, kvalitet och rättssäkerhet och vi tycker det är viktigt att utvecklas i vårt arbete. Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Inom individ- och familjeomsorgen arbetar vi med att ge stöd till barn, ungdomar, föräldrar, vuxna i behov av ekonomisk stöd eller stöd och hjälp till de som vill ta sig ur ett missbruk.

Publiceringsdatum
2023-11-21

Dina arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter består av:

• att vara vårt ansikte utåt i receptionen. Ta emot besökare och hjälpa dem med information, svara i telefon och på mail, ta emot och sortera upp inkommande post.
• Du ansvarar för beställning av varor och tjänster.
• Skriva anteckningar vid arbetsplatsträffar mm.
• Arkivarbete i form av gallring och arkivering.
• Du ansvarar även för att våra bilar sköts med service, däckbyten mm så körkort är ett krav.
• Vara behjälplig med fakturahantering med tillhörande kontroll, granskning och du arbetar även med återsökningar och den dagliga bokföringen inom individ och familjeomsorgen.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning ,gärna socialadministrativ utbildning.
• Meriterande med minst ett års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som administratör.
• Känna till aktuell lagstiftning som används i socialtjänsten.
• Goda kunskaper i både tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i MS Office, i synnerhet i Outlook och Excel.
• Goda IT-kunskaper och förmåga att lätt sätta dig in i nya system.
• Du bör ha kunskap om hur en kommunal organisation fungerar.
• Du bör självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter.
• Du bör har förståelse och kunskap om arbetet som bedrivs vid socialtjänsten.
• Körkort

Dina personliga egenskaper
• Ett gott bemötande, lätt för att samarbeta, noggrann och att vara serviceinriktad är bra egenskaper fördetta uppdrag och har framförhållning.
• Som person är du självgående, positiv samt stresstålig.
• Du ska ha ett strukturerat arbetssätt och är flexibel, servicekänsla är viktig för dig.
• Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet från socialtjänst. Det är även ett plus om du har erfarenhet av systemet Procapita Lifecare.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson (patricia.andersson@smedjebacken.se) så får du hjälp med din ansökan.

Kontaktinformation
Maria Högstedt, Vision, 0240660091, maria.hogstedt@smedjebacken.se

Maria Kjellnér, Enhetschef, 0240-660256, maria.kjellner@smedjebacken.se

Jill Ekberg-Johansson, IFO-chef, 0240-660 318, jill.ekberg-johansson@smedjebacken.se

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4733091908".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Kontakt
Vision
Maria Högstedt
maria.hogstedt@smedjebacken.se
0240660091

Jobbnummer
8277912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: