Receptionist

Göteborgs universitet / Receptionistjobb / Göteborg
2019-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist" (publicerad 2023-07-24) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.

Servicecenter och Telefonväxel vid Göteborgs Universitet söker serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som vill bli universitetets ansikte utåt. Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.

Vi söker medarbetare för intermittentanställning (timanställning) under perioden 191201-201201.

Publiceringsdatum
2019-11-12

Dina arbetsuppgifter
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet.

I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln eller i andra delar av campusservice.

Vi behöver din hjälp som mest under terminsstarterna och när ordinarie personal är frånvarande, så det här uppdraget kan passa dig som till exempel ska skriva uppsats eller studera kvällskurser. Du behöver kunna arbeta heltid under vårens terminsstart (13-24 januari 2020), övrig tid på året kontaktar vi dig vid behov. Ange gärna i din ansökan eventuell annan sysselsättning som du har.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• erfarenhet av arbete i reception, butik, kundtjänst, telefonväxel eller motsvarande.
• mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• administrativ kompetens.

Dina personliga egenskaper
• Ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig.
• Förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning.
• Lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
• Flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kanaler.

Meriterande:

• Studier på högskola eller universitet.
• Erfarenhet av Ladok, PingPong eller Canvas, eller andra studierelaterade system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

Anställning
Anställningen är en intermittent anställning (timanställning) där arbetstimmar kommer att variera efter behov med placering vid Fastighet- och serviceenheten. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Frida Söderström tfn 031-786 2660, mail frida.soderstrom@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2019-11-26



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Intermittent anställning Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
4952817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: