Real Time Manager inom Work Force Management, Xzakt Kundrelation
Xzakt Kundrelation AB / Kundservicejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xzakt Kundrelation AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Hofors eller i
hela Sverige Xzakt Kundrelation växer mer än någonsin och framför allt i Gävle där vi har kontor sedan 2008. I vår tillväxt så utökar vi nu även teamet inom Work Force Management (WFM) och specifikt inom Real Time Management. Således söker vi nu dig som arbetar eller har arbetat inom kundservice inom realtidsstyrning, schemaläggning och planering samt bemanning.
Vi startade år 2000 och grundades av superentreprenören och näringslivprofilen Gunilla Von Platen. Idag är vi över 400 medarbetare med kontor i Skellefteå, Gävle, Eskilstuna, Malaga, Gdansk och huvudkontor i Stockholm samtidigt som vi är en del av Transcom Worldwide.
Vi har sedan starten varit övertygade om att det viktigaste ett företag har är sina kundrelationer. Vi har därför utvecklat en unik modell för att erbjuda våra samarbetspartners marknadens bästa lösning för att ge sina kunder en service i världsklass, en upplevelse man vill komma tillbaka till och allt det till en kostnad som är effektiv samt förutsägbar. Vi gör det genom en kombination av smart teknik och fantastiska medarbetare. Kundservice i världsklass är målet!
Kort om tjänsten och vår WFM-avdelning,
Vad är WFMs (Work Force Management) syfte inom Xzakt?
• Säkerställa en optimal leverans mot kunder samtidigt som lönsamhet nås i verksamheten
• Under dessa förutsättningar jobbar vi mot att kunna uppfylla så många av våra anställdas schemaönskemål som möjligt.
• För att hantera våra uppdrag på bästa sätt jobbar vi nära verksamhetschefer, gruppchefer och våra kundservicehandläggare på våra siter för att tillsammans hitta lösningar.
Arbetsbeskrivning RTM (Real Time Manager)
Ansvarar för att säkerställa att planerad personalbemanning följs, proaktivt agera där vi på kort sikt ser att vi inte kan leverera planerad bemanning och reaktivt hantera situationer som uppstått innevarande dag
• Styra om arbetsflöden och fokusområden per medarbetare efter behov
• Realtidsstyrning, Real Time Management
• Flagga för eventuella avvikelser
• Se över dagliga bemanningen på samtliga uppdrag
• Kontrollera så att vi alltid är bemannade vid öppning och stängning
• Planera utbildningar och andra aktiviteter
• Se över samtliga planerade aktiviteter i vår bemanning
• Hantera ledighetsansökningar
• Besluta om övertid vid behov
• Aktivt justera och anpassa bemanning löpande dagligen vid behov
• Analysera utfall löpande och lyfta förbättringsförslag
• Kontrollera ev. över- eller underbemanning och agera därefter
Vilka egenskaper söker vi?
Man skall vara,
• Nyfiken och initiativrik
• Noggrann
• Analytiskt och bra på att se mönster
• Rättvis och konsekvent
• Fokuserad på att se till verksamheten och kundens bästa
• Vara flexibel och kunna hitta lösningar när nya situationer uppstår
Förkunskaper som krävs
• Fördjupade kunskaper i Excel
• Tidigare erfarenhet av arbete med RTM och realtidsstyrning , schemaläggning, ledarerfarenhet från kundservice och erfarenhet som medarbetare i kundservice är meriterande
Hur jobbar vi?
WFM är uppdelat i två delar: Schemaläggning samt RTM, realtidsstyrning
Prognostisering och bemanningsplanering utförs under schemaläggnings delen. RTM säkerställer sedan att den planering vi lagt följs i organisationen och att vi hanterar de situationer som uppstår när det inte blev som vi planerat
Både Schema och RTM spelar en stor roll i det analytiska arbetet för att fånga upp eventuella felaktiga tankesätt i planeringen så att vi vid nästa prognostisering- och bemanningstillfälle kan göra ett ännu bättre arbete.
Ständig utveckling är en huvudprincip för WFM
Vilka är vi?
WFM-teamet är en mindre arbetsgrupp på 5-6 personer som är inriktade på både WFM-aspekten men då också RTM-momentet. Denna grupp gillar att analysera data och leta mönster i all vår data för att hitta bästa möjliga lösningar. Gruppen arbetar tillsammans mot gemensamma mål som går hand i hand med verksamhetens syfte och likaså kundens mål.
Xzakt erbjuder,
Xzakt Kundrelation är en ett ungt och snabbt växande företag, så är du en driven person som brinner för att utvecklas är vi rätt arbetsplats för dig! Hos oss har du goda chanser att avancera i din karriär, så länge du visar vilja och engagemanget finns inget stopp. Du startar tjänsten med en introduktion och utbildning samt därefter on-boarding i rollen.
Lön, enligt överenskommelse.
Arbetstider, RTM-tjänsten är bemannad måndag - söndag, 07:00 - 18:00. Tjänsten är också bemannad under storhelger och helgdagar. Observera dock att detta är öppettiderna för tjänsten och inte arbetstiderna samt att vi har flera RTMs som går i skift. Tjänsten är på heltid med ca. 40 timmar per vecka.
Anställningsgrad Heltid, 100%
I övrigt,
• Svenska samt engelska krävs i tjänsten i tal samt skrift.
• Vi har kollektivavtal tillsammans med UNIONEN och Almega.
Vi ser fram emot din ansökan!
Observera: Sista ansökningsdatum är 2022-10-24 men vi tillsätter rollen löpande
Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, se kontaktuppgifter nedan
Johan Brännström, Head of Work Force Management, Xzakt
E-mail: Johan.Brannstrom@Xzakt.com
Telefon: (+46)0721707070
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-10-10ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagXzakt Kundrelation AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Xzakt Kundrelation AB (org.nr 556588-8913),
https://www.xzakt.com/ Arbetsplats Xzakt Kundrelation
Kontakt Fredrik Härdin
fredrik.hardin@xzakt.com Jobbnummer 7059150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.