Räkenskapscontroller
Arriva Sverige / Redovisningsekonomjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sverige i Ospecificerad arbetsort Arriva söker en initiativrik räkenskapscontroller, som trivs med ansvar och som tycker om att arbeta analytiskt.
Önskar du utmaningar i ditt arbete? Vill du gärna utveckla dina akademiska kompetenser inom räkenskapscontrolling i en verksamhet i konstant förändring? Då är du kanske vår nya kollega i Controlling och Finans!
Vem är vi?
Arriva är med ca 4.500 medarbetare den största operatören inom kollektiv busstrafik i Danmark och kör dessutom tågtrafiken i Mitt- och Västjylland. I Sverige har vi idag ca 4 400 medarbetare, 900 bussar, 140 tåg och 89 spårvagnar.
Som Räkenskapscontroller i Arriva Danmark blir du en del av ett dynamiskt team på 4 medarbetare med direkt referens till Teamledaren på Controlling och Finans och med placering på huvudkontoret i Kastrup, 10 minuters gångväg från flygplatsen. Här ingår du tillsammans med danska och svenska kolleger i vårt Shared Service Center, som levererar servicear inom räkenskap, IT, försäkring och lön till både Danmark och Sverige. Vi är en kunddriven organisation, som hela tiden anpassar service, processer och kapacitet efter verksamhetens behov, och för att kunna bibehålla hög kvalitet och vara kostnadseffektiva över tid.
Få en nyckel funktion i vårt Shared Service Center
Som Räkenskapscontroller arbetar du med ett brett spektrum av uppgifter som vi erbjuder våra kunder. Vi söker en kompetent person, som är strukturerad, analyserande och proaktiv. Samtidigt är du noggrann och har mod till att prova nya och utmanande arbetsuppgifter.
Du blir ansvarig för en rad spännande uppgifter såsom:
• Anläggsregistrering: Du kommer till att få ett nära samarbete med de danska och svenska Controllerna samt ansvar för köp och försäljning av anlägg, aktivering, samt beräkning och kontroll av avskrivningar.
• Utarbetning av avskrivningsbudget samt forecasts
• Underhåll av vårt tidsrapporteringssystem samt diverse uppgifter relaterat till månadsstängningen.
Du kommer också att ha möjlighet att få delta i interna projekt, och kommer kontinuerligt till att arbeta med att utveckla verksamhetens rutiner och processer.
Erfarenhet är inte ett måste!
Vi förväntar att du har en kandidatexamen i ekonomi eller liknande, och har grundliga kompentenser i att använda Excel. Önskvärt med erfarenhet av ekonomisystemet Concorden eller SAP. Dessutom är det nödvändigt att kunna läsa och förstå danska och svenska.
Vi erbjuder dig att bli en del av en arbetsplats med mångfald och som kännetecknas av en platt organisationskultur med ett högt drive och massor av humor. Hos Arriva får du möjligheten för att bygga nätverk och skapa kontakter till personer på alla nivåer. Du skapar resultat med att ha klarar mål för dina aktiviteter och genom att vara en proaktiv medspelare i teamet.
Så här kommer du vidare
Vill du bli en del av Arriva Danmark A/S, så skicka din ansökning och CV via nedanstående link senaste den 18 juli 2013. Vi läser ansökningarna löpandes, så du kan med fördel söka direkt.
Har du frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta Teamledaren Kristina Borgqvist på tfn +45 2222 3444 eller via mail
kristina.borgqvist@arriva.dkhttp://www.job-support.dk/jobbet/jobintra.asp?id=183976Publiceringsdatum2013-06-20Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagARRIVA SVERIGE
Jobbnummer 1589194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.