Rådgivare till Sales & Service i Göteborg
Swedbank Sales & Service / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedbank Sales & Service i Göteborg,
Halmstad,
Stockholm,
Östersund,
Piteå eller i
hela Sverige I Swedbank strävar vi efter att ta tillvara varje medarbetares individuella förmåga och uppmuntra de personer som söker nya utmaningar inom koncernen.
Det spelar ingen roll om ditt mål är att arbeta med rådgivning, produktutveckling eller aktiehandel, i Västerås, Luxemburg eller New York. I slutändan bidrar lust, engagemang och drivkraft hos våra medarbetare till att våra kunder får ett ännu bättre bemötande.
Vi söker dig som delar vår vision och våra värderingar:
Vision: Vi möjliggör för människor, företag och samhällen att växa: "Swedbank - beyond financial growth".
Värderingar: Öppen, enkel och omtänksam.
• *** Vi behöver vara fler som möter kunder via digitala kundmöten och telefon, för service, rådgivning och proaktiv försäljning! ****
Publiceringsdatum2014-06-23Om företagetSales & Service är en del av affärsområdet Channel & Concepts. Vårt övergripande mål är att öka lönsamheten till bankens breddmarknadssegment genom att ge den bästa servicen via digitala kanaler och i kundmöten i telefon. Vi betjänar alla kunder i Swedbank, samtidigt som vi arbetar aktivt för att driva försäljningen mot breddmarknaden inom privat och företag.
Vi finns på fem orter i Sverige, Stockholm, Göteborg, Halmstad, Piteå och Östersund. På varje ort arbetar ca 120 medarbetare i olika affärsgrupper. Varje affärsgrupp består av en affärschef och upp till 15 medarbetare. Vi har öppet 07.00-23.00 alla dagar i veckan.
Om jobbet
Våra Rådgivare har ett stort ansvar för att ge kunder service och hjälpa dem att utveckla sin ekonomi. Våra kunder ringer och mejlar till oss, kontaktar oss via vår Facebook-sida och snart kommer de även kunna chatta med oss. Och vi kontaktar våra kunder för att erbjuda dem tjänster som passar deras vardag och livssituation.
Vi vill ge kunderna snabba och korrekta svar och erbjudanden, därför jobbar vi med att ständigt utveckla vår verksamhet. Vi jobbar med Medarbetarekraft, ett arbetssätt som bygger på Lean, där alla medarbetare bidrar med sin erfarenhet och nya idéer för att driva utvecklingen framåt.
Som Rådgivare hos oss kan du specialisera dig inom någon av våra kompetensprofiler: Service, Privat bas, Konsumtionskrediter, Spara och försäkringar, Bolån eller Företag. Du kan arbeta antingen med att ta emot kundsamtal, kontakta kunder via telefon eller arbeta med skriftlig kommunikation. Du får utbildning av våra Lärledare och kan naturligtvis också utvecklas mellan våra olika roller över tiden.
• Rådgivare
Som rådgivare för inkommande samtal och mejl tar du emot och löser kundens ärende, guidar kunderna till våra självbetjäningskanaler samt att informerar, erbjuder och säljer bankens produkter och tjänster. Ditt uppdrag är att lyssna aktivt, ge god service och fånga kundens behov.
• Rådgivare för proaktiv försäljning
Som rådgivare för proaktiv försäljning kontaktar du kunder som fått våra erbjudanden eller sökt t ex ett lånelöfte. Snart kommer vi även att kunna fånga upp kunder som är ute på olika sidor på internet där vi ser att de kan behöva en kontakt. Ditt uppdrag är att väcka kundens nyfikenhet, fånga kundens behov och presentera ett passande erbjudande.
Om dig
För att trivas hos oss behöver du vara utåtriktad och brinna för kundrelationer. Du ska ha ett stort intresse av finansiella tjänster och ekonomiska samband. Självklart tycker du om att god service samtidigt som du har tydligt affärsfokus. För oss innebär service att lösa kundernas problem på ett sätt som både kunderna och vi tycker är effektivt. Det vi menar med affärsfokus är att proaktivt arbeta med försäljning utifrån kundens behov. Du behöver också ha en god pedagogisk förmåga för att kunna guida och inspirera kunderna att göra sina bankaffärer i våra olika kanaler.
Vi arbetar med individuella mål som ska vara utmanande och motiverande för var och en.
Det är en fördel om du har några års erfarenhet av kundarbete i bank eller kundservice.
Vill du veta mer?
Kontakta rekryteringsansvarig: Kristin Hagelin-Ljungberg, telefon 073-8130900.
Fackliga kontaktpersoner: Helena Karlsson för Finansförbundet,
helena.b.karlsson@swedbank.se och Anna Hermansson för SACO, telefon 070-3715510.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare Provanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kristin.hagelin.ljungberg@swedbank.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Hagelin-Ljungberg
FöretagSwedbank Sales & Service
AdressSwedbank Sales & Service
Junohällsvägen 1
11264 Stockholm
KontorsadressJunohällsvägen 1
Jobbnummer 1917828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.