Rådgivare

Lowell Sverige AB / Backofficejobb / Göteborg
2025-02-05


Visa alla backofficejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lowell Sverige AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Rådgivare till Team Bailiff på Lowell

Är du en lösningsorienterad rådgivare som gillar högt tempo och har ett proaktivt arbetssätt? Drivs du av att ge bästa service och att få arbeta i en miljö med kontakter över hela världen?

Nu har du chansen att bli vår nya kollega i vårt spännande Bailiff team.

Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum och glöm inte att skicka med CV och personligt brev.

Du är varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2025-02-05

Om tjänsten
Som rådgivare i Team Bailiff blir du en del av vår Backoffice-avdelning i Göteborg. Backoffice har flera team med olika inriktningar. Administration och kommunikation med kunder, klienter och myndigheter är gemensamma nämnare för teamen. På Lowell arbetar vi med LEAN, där vi genom vår nyfikenhet och expertis ständigt jobbar för att hitta förbättringar i vårt arbete och effektivisera vårt arbetssätt. Det ger oss de bästa förutsättningarna för att ständigt utvecklas och vara med och göra skillnad.



I Team Bailiff kommer du i första hand att arbeta med ärenden som ligger hos Kronofogden men också ärenden som vårt delgivningsombud hanterar. Du har kontakt med Kronofogden men även med våra klienter. Kontakten sker främst via e-mail och vårt system Nova men även via telefon. Din roll är att ge våra klienter och Kronofogden förstklassig service och support.



I rollen som rådgivare i Team Bailiff utför du all förekommande handläggning under tiden ärendet ligger för betalningsföreläggande, verkställighet eller hos vårt delgivningsombud. Du säkerställer att ansökningar till myndighet är fullständiga och besvarar frågor om kompletteringar till myndigheter och ombud. Löpande hanterar du inkommande samtal och e-mail och utifrån ärendets status tar du beslut om nästa åtgärd i processen.



Administration och kommunikation på svenska och engelska i tal och skrift är en stor del av vår vardag. Arbetet innehåller både snabb hantering av lättare åtgärder och klurigare utredningar av mer komplex karaktär.



Vem vi söker

Vi söker dig som har några års erfarenhet av inkassohantering. Du är kommunikativ med förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska och du behöver ha god datorvana, gärna i systemet Nova. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du är en driven och målfokuserad person som är snabb, effektiv och noggrann i ditt arbetssätt. Du har ett utredande tänk och förmågan att ta initiativ och vara proaktiv. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder, klienter och kollegor. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende.



Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har vi valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Vi sitter i helt nybyggda lokaler i Gårda.



Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence och Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta.



Så ansöker du
Vid frågor om tjänsten kontakta Sofia Selerud, Team Leader, +46 735 20 73 40.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R014902".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lowell Sverige AB (org.nr 556209-5363)

Jobbnummer
9146105

Prenumerera på jobb från Lowell Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lowell Sverige AB: