Quality Assurance and Support Manager

Xensam AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xensam AB i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Liksom Xensams egna ambitioner går arbetet hos en QA och Support Manager långt bortom det att bara lösa ett problem så snabbt och enkelt som möjligt. Eftersom Xensam är en startup, har den ansvariga för QA och Support inte bara den ledarskapsmässiga kompetensen att vägleda andra, utan också hands on-viljan att lösa de svåraste problemen själv.Till en början kommer du att vara relativt ensam i din roll och du behöver därför vara redo för hands on-arbete. Men ditt jobb kommer inte bara vara att lösa dagens problem relaterade till support och QA, utan också att bygga det team och de processer som kommer bli Xensams grundpelare för post-sales support under företagets pågående expansionsresa.Xensam är, och kommer alltid att vara, ett innovationsbolag. Vi anställer människor med en bred uppsättning tekniska färdigheter som är redo att ta på sig några av teknikens största utmaningar. Men framförallt anställer vi Dig som människa. Vi anser att det är oerhört mycket viktigare att bygga ett team med rätt personer, över rätt kompetens. För har man rätt personer med rätt förutsättningar, kommer de lära sig det de behöver kunna. Våra värdegrunder driver oss, och därför vill vi att Du som kandidat läser följande fyra citat, och funderar på hur dem träffar dig:1. "It is a miracle that curiosity survives formal education." - Albert Einstein2. "Hard work beats talent, when talent doesn't work hard." - Tim Notke3. "It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit." - Harry S Truman4. "Equality implies individuality." - Trey AnastasioAnsvarsområden:· Hantera och leda Xensam's kundsupport. Våra kunder är allt från företag med tio anställda till de största organisationerna i världen.· Bygga upp en "FAQ"-avdelning hos Xensam, med både en extern och intern Wiki.· Stötta med testning (QA)av våra tekniska lösningar samt träna upp ny QA- och supportpersonal.· Sätta upp processer kring utbyggnaden av QA och Support-teamet, både i Sverige och internationellt.Önskad kompetens:· Serviceinriktad problemlösare· Vilja och intresse för att lära sig nya saker· God grundläggande teknisk kompetensExtra plus om du har:· Erfarenheter från att ha jobbat i Windows/Mac/Linux miljöer· Erfarenhet från supportjobb· Erfarenhet från QA-jobbOm XensamXensam är ett ungt och hungrigt mjukvaruföretag som utvecklar den nästa generation av Software Asset Management-programvara. Vi har kunder hela världen och har sedan 2019 vårt huvudkontor i Stockholm. Företaget genomsyras av våra core values, som fokuserar på innovation, ambition, teamplay och jämlikhet.

Publiceringsdatum
2019-05-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-17
Ange följande referens när du ansöker: Ansökan: QA/Support Manager

Företag
Xensam AB

Kontorsadress
Tomtebogatan 14

Jobbnummer
4763612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xensam AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xensam AB: