QA Complaints Manager

Adecco Sweden AB / Laborantjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla laborantjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Vill du ha en arbetsdag fylld av ett omväxlande arbete i ett högt tempo? Vi på Adecco Life Science erbjuder dig en möjlighet att arbeta som QA Complaints Manager hos en av våra kunder i Uppsala. Uppdraget är tänkt att starta omgående för att initialt pågå till augusti.

Hur ser din arbetsdag som QA Complaints Manager ut?

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Registrering samt handläggning av kvalitetsrelaterade reklamationsärenden enligt fastställda tidsramar och företagets kvalitetssystem.

• Deltaga i utredningar samt fastställande av åtgärder för reklamationsärenden.

• Sammanställning av KPI, statistik och trender för kvalitetsreklamationer.

• Arbeta för att uppnå överenskomna mål inom processområdet.

• Deltaga i utveckling och förbättring av interna och globala arbetsinstruktioner och rutiner inom ansvarsområdet.

• Deltaga som teknisk expert i systemprojekt (TrackWise).

• Rådgivning/stöd i kvalitetsfrågor till övriga avdelningar.

Vem trivs här?
Du som har högskoleexamen inom kemi/biologi/farmaci eller motsvarande.Vidare ser vi att du har kunskap och 2-5 års erfarenhet av QA arbete med läkemedel (enligt GMP) och medicintekniska produkter (enligt ISO 13485 och GMP-QSR) eller motsvarande är nödvändigt. Erfarenhet av reklamationshandläggning eller motsvarande ärendehantering är ett krav. Erfarenhet av att arbeta med datoriserade system såsom TrackWise /SmartSolve är meriterande.

Då arbetet innebär många kontakter med andra funktioner inom företaget är det viktigt med god social förmåga och intresse av att arbeta med människor. Du bör också vara noggrann, strukturerad, självständig, beslutsam, inspirerande samt ha förmåga och vilja att driva frågeställningar och förändringar.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Life Science är ett affärsområde inom Adecco som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom alla områden av Life Science t ex så som FoU, Produktion, Kvalité, Kliniska prövningar och Marknad o Försäljning. Våra kunder finns inom hela Läkemedels- MedTech- och BioTech-industrin.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten som QA Complaints Manager ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-03-21

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenni Sventoft 08-598 98129

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Jobbnummer
1815577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: