QA

Klarna AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 350 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
I rollen som QA arbetar du främst med att proaktivt säkerställa och förbättra kvaliteten på Klarna Service Center. Det innebär till stor del att jämföra och analysera resultat, och framförallt skillnader, mellan verksamheterna.
Som QA ska du hjälpa teamledare med både löpande och specifika punktinsatser där det behövs och ge material till coachingplaner, coachingpass och förbättringsförslag. Det är ditt ansvar att kavaliteten efterlevs och du ska prioritera de mest kritiska nyckeltalen. Du kommunicerar detta till teamledarna och följer även upp resultaten. Du stödjer teamledarna med verktyg, medlyssningar, analyser och rapporter så att de bättre kan coacha sina agenter.
 Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med kundservice. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du har även mycket goda kunskaper i Excel.
Då vi kommer ha verksamhet både på Klarna men också externt så måste du ha god samarbetsförmåga och vara duktig på att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du ska kunna arbeta självständigt och har en stor ansvarskänsla. Du trivs med att arbeta proaktivt, har förmåga att identifiera problemområden och brinner för kvalitetsarbete samt förbättringar.

Publiceringsdatum
2010-12-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Hannah Nordlund, 070-1612634

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
809542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: