Projektledare inom offentlig sektor, Göteborg
Altran / Datajobb / Göteborg
2017-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare inom offentlig sektor, Göteborg" (publicerad 2017-05-18) ⬅️
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Altran i Göteborg,
Lidköping,
Karlstad,
Linköping,
Malmö eller i
hela Sverige Som världsledande inom innovation och högteknologisk R&D utvecklar Altran tillsammans med sina kunder framtidens produkter och tjänster. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som rymd, fordon, energi, järnväg, finans, hälsovård och telekom.
Genom att omfatta alla faser av produkt- och tjänsteutveckling, från strategisk planering till slutprodukt, har Altran en ledande position inom fem lösningsområden: Intelligent Systems, Innovative Product Development, Lifecycle Experience, Mechanical Engineering och Information Systems.
I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med cirka 550 medarbetare.
Innovation är vår ledstjärna och det är därför vi kallar oss "Innovation makers". Internationellt har Altran 27 000 medarbetare i 23 länder. Under 2015 hade koncernen en omsättning på 1 945 miljoner euro.
Då vi har funnits i mer än 30 år har vi byggt upp ett starkt nätverk, vilket ger dig chansen att delta i många spännande projekt. Vi är ett globalt företag och kan erbjuda dig möjligheten till en internationell karriär. För oss är gemenskap och sammanhållning viktigt och därför arrangerar vi många sociala aktiviteter. Vi är ett dynamiskt gäng i blandande åldrar som har skoj tillsammans. Det går bra för oss och vi växer så att det knakar. Vill du vara med? Ansök idag!
Altran expanderar och vi söker flera projektledare med stort intresse av att arbeta inom den offentliga sektorn.
I rollen som projektledare på Altran leder du spännande komplexa projekt ute hos någon av våra kunder. Du har en daglig kontakt med leverantörer, tjänsteägare, utvecklare och andra intressenter i projektet. Projektledarrollen innebär att du får möjlighet att delta samt leda utvecklingen av våra kunders framtida produkter och tjänster. Du kommer arbeta nära kunderna och du måste ha ett stort intresse av att hjälpa dem, din grundinställning måste alltid vara till att se till kundens bästa.
Vi söker dig med relevant utbildning och som har minst fem års erfarenhet från att leda större projekt. Du ska ha erfarenhet av att leda projekt hela vägen, från beställning till leverans. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera och bygga relationer. Att kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska är ett krav då arbetet sker i en internationell miljö. Det gäller både i tal och i skrift.
Som person ser vi gärna att du är driven, nyfiken och ansvarstagande i ditt arbete. För att trivas i rollen bör du också vara lösningsfokuserad, stresstålig och ha en förmåga att snabbt sätta dig in i nya projekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta agilt.
Om du dessutom har ett stort intresse för ledarskap och har en stor social förmåga samt nyfikenhet så kan du vara personen vi söker.
Meriterande är om du är certifierad inom projektledning och har erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn.
Ansökan och kontakt
Ansök på Altrans hemsida,
www.altran.se Vid frågor och för mer information kring tjänsten vänligen kontakta Mikael Essle, Team Manager på telefon: +46 (0) 73- 077 47 38.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Undefined
Publiceringsdatum2017-01-10ErsättningUndefined
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-09
Ange följande referens när du ansöker: 03736-17220209
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefin FORSBERG
josefin.forsberg@altran.com 0317465550
FöretagALTRAN
AdressALTRAN
Sofierogatan 3A, Göteborg, SE
41251 Göteborg
KontorsadressGöteborg
Jobbnummer 3254269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.