Projektledare - införandet av internt Servicecenter
Örebro kommun / Organisationsutvecklarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: KS 45/2015
Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har cirka 140 000 invånare med 150 olika nationaliteter. Örebro kommun är utsedd till Sveriges kvalitetskommun 2013.
Servicecenter är medborgarnas ingång till oss på Örebro kommun och vårt gemensamma ansikte utåt. Genom att erbjuda en ingång till kommunen via ett
antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medborgarna med snabb och bra service oavsett fråga. Fler och fler ärenden ska kunna skötas via webb och över telefon, för att göra vardagen enklare för medborgarna samtidigt som övriga verksamheter avlastas och på så sätt kan arbeta mer effektivt.
I samband med att beslut om etablering av Örebro kommuns servicecenter togs såg man även behovet av att se över strukturen för Örebro kommuns interna
service i olika kanaler och verksamheter. Ett internt servicecenter, som initialt skulle kunna ta hand om frågor och problem som rör telefoni, IT, den egna anställningen och vilket stöd medarbetare och chefer kan få.
Publiceringsdatum2015-02-10Dina arbetsuppgifterUppdraget omfattas av:
Att leda etableringen av ett internt servicecenter som:
• Förenklar vardagen för medarbetare och chefer i den kommunala organisationen.
• Effektiviserar administrativa stödfunktioner genom samordning av enklare information och service i ett gemensamt servicecenter som en del i en framtida
gemensam intern serviceyta.
Att bistå i utvecklingen av Servicecenters övriga utvecklingsprojekt för att förbättra systemstöd, arbetsprocesser, kvalitetsarbetare och systematiskt förbättringsarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Du planerar, leder och styr projekt vad gäller att nå målen, följa tidplanen och hålla budget.
• Du skapar ett kreativt arbetsklimat bland deltagarna i projektet och stimulerar till nytänkande.
• Du samordnar de olika uppdrag och arbetsuppgifter som hör till projektet.
• Du organiserar arbetet så att resurserna används optimalt och att resultatet blir som planerat.
Kompetenser• Erfarenheter av att leda eller delta i projekt.
• Erfarenhet av ledar- eller utvecklingsuppdrag i kundtjänst eller motsvarande.
• Förmåga att kommunicera coachande med chefer och medarbetare omgivning.
• Förmåga att kunna arbeta självständigt och våga ta ett eget ansvar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Utbildning på universitetsnivå.
• Goda kunskaper att arbeta processorienterat.
• Erfarenhet av arbete med etablering av kundtjänst/servicecenter.
• Erfarenhet av metoden Projektil och/eller Uppdragil.
Anställningens omfattning
• Allmän visstidsanställning
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse
• 1 års förordnande
Facklig information
Vision: 019-21 11 93
SACO: 019-21 40 79
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 150301
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön,
könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 300 61
70135 Örebro
KontorsadressBox 300 61
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2159264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.