Projektekonom till offentlig verksamhet

Dfind Finance / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind Finance i Göteborg, Kungälv, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Projektekonom
Projektekonom till offentlig verksamhet

Rollen som ekonom innebär att du ger stöd och service till verksamheten när det gäller löpande redovisning och projektredovisning för såväl drift- som investeringsverksamhet. Det innebär att du bland annat kommer att arbeta med redovisning för projekt där det finns särskilda krav. Det handlar bland annat om projekt med finansiering från EU:s fonder och program och projekt som bedrivs i samverkan med statliga och regionala myndigheter.

I rollen som ekonom ingår också att arbeta med systemadministration och utveckling av befintligt ekonomisystem. Rollen som ekonom är organisatoriskt placerad på ekonomiavdelningen men arbetsuppgifterna innebär att du i många gånger kommer att arbeta konsultativt mot andra delar av verksamheten.

Uppdragsgivare: Dfind Finance

Ort: Göteborg

Omfattning: heltid

Sista dag att ansöka är 2015-05-05

För information: Anna Ström, 0706-47 48 11

Publiceringsdatum
2015-04-02

Kvalifikationer
För detta uppdrag ser vi att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet, varav 2 år i relevant befattning för detta uppdrag. Du har erfarenhet av offentlig sektor och samhällsplanering och har tidigare arbetat med projekt- och investeringsredovisning på kommunal, regional och statlig nivå.

Du har också erfarenhet av arbete med redovisning av projekt som finansieras med medel från EU:s fonder och program. Meriterande är om du har tidigare. erfarenhet av att arbeta med anläggningsregister och tidredovisningssystem.

Din utbildningsbakgrund är ekonomisk högskoleutbilning, alternativt motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan via www.dfindfinance.se [ http://www.dfindfinance.se/ ]!

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett företag som drivs av ekonomer för ekonomer. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Våra konsulter är vårt ansikte utåt och det är du som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan delta i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Du kommer ha kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via en av de största revisionsbyråerna.

Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos dig och din uppdragsgivare dessutom har vi återkommande aktiviteter såsom nätverksträffar, konsultträffar, frukostinbjudningar och mycket mer.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 200733748
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Hård

Företag
Dfind Finance

Adress
Dfind Finance
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
2233445

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind Finance: