Projektanställning Personligt ombud i Linköping
Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet i Linköping Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
Publiceringsdatum2011-09-16ArbetsuppgifterPersonligt ombud riktar sig till personer över 18 år med omfattande och långvarig psykisk funktionsnedsättning som har behov av en samordnare för att ta tillvara sina rättigheter i samhället. Kommunerna i centrala länsdelen av Östergötland Linköping, Åtvidaberg, Kinda och Ydre samverkar genom avtal om verksamheten med Personligt ombud för personer som är skrivna eller vistas i dessa kommuner. Linköpings kommun är huvudman och organisatoriskt tillhör verksamheten affärsområde Råd&Stöd inom Leanlink.
Dina arbetsuppgifterT jänsten är en projektanställning på ett och ett halvt år.
Du ska jobba på klientens uppdrag
Bistå samt företräda klienten gentemot myndigheter och olika vårdgivare
Identifiera systembrister i samhället med syfte att personer med psykiska funktionsnedsättningar ska få sina behov tillgodosedda
Personalgruppen består i dag av 5 Personliga ombud
Dagtid
Handledning erbjuds.
KvalifikationerHögskoleutbildning med social- eller vårdinriktning.
Vi söker dig som är uthållig, bra på att kommunicera och samarbeta samt har en god förmåga att arbeta självständigt
Arbetet kräver att du har god kunskap om de vanligaste lagarna och regelsystemen i samhället
Du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har en psykisk funktionsnedsättning
Vi förväntar oss att du är intresserad av att medverka i utvecklingsarbetet av verksamheten
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B- körkort
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, upphör: Projektanställning 1,5 år
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-26
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
De som ej kan söka via Offentliga Jobb kan kontakta personalsekreterare Lena Svensson 013-263705.
Ange följande referens när du ansöker: A234273
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktNinni Björk - Verksamhetschef, 013-26 31 85
FöretagLinköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet
AdressLinköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet
Affärsområde HR
58181 Linköping
Jobbnummer 1031266
Observera att sista ansökningsdag har passerat.