Projektadministratör, enheten för resultatutvärd
Skolverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skolverket i Stockholm,
Linköping,
Göteborg,
Lund,
Umeå eller i
hela Sverige Skolverket är från den 1 oktober förvaltningsmyndighet för det offentliga skolväsendet för barn, ungdomar och vuxna samt för förskoleverksamheten och skolbarnomsorgen. Skolverket har till uppgift att under regeringen svara för skolans styrdokument och nationella prov, att följa upp och nationellt utvärdera skolans verksamhet och resultat samt att stödja utveckling inom nationellt prioriterade områden. Skolverket ansvarar för den statliga rektorsutbildningen och för statens satsningar på fortbildning för lärare.
Publiceringsdatum2008-09-15ArbetsuppgifterEnheten för resultatutvärdering beskriver och värderar resultatutvecklingen i det svenska skolväsendet. Detta innebär att enheten ansvarar för olika typer av utvärderingar i syfte att öka kunskapen om hur verksamhetsområdet utvecklas i förhållande till de nationella målen och orsakerna bakom variationer i måluppfyllelse. Enheten ansvarar också för det svenska deltagandet i olika internationella komparativa studier inom området kunskapsbedömning. Utvärderingarna genomförs ofta på uppdrag av regeringen.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i en grupp projektadministratörer som tillsammans ska ta fram och utveckla rutiner för enhetens arbete med nationella och internationella studier. Arbetet som projektadministratör innebär en koordinerande funktion i de olika projekten, framförallt inom de internationella projekten.
Du kommer att organisera informationsmöten med deltagande skolor, delta i presentationer samt ha löpande kontakter med de skolor som deltar i studierna. I arbetsuppgifterna ingår att registrera information från skolorna, layout-arbete av prov och enkäter, att planera och organisera packning och utskick av enkät- och provmaterial till skolorna etc. I arbetet kommer du bland annat att använda olika dataprogram speciellt framtagna för att hantera de internationella studierna samt arbeta med upphandlingar och publicering på Skolverkets hemsida. Dessutom kommer du att sköta ekonomiadministrativa uppgifter samt att allmänt stötta projektledarna i det administrativa arbetet
KvalifikationerDu bör ha ett par års relevant arbetslivserfarenhet och akademisk utbildning är meriterande. Det är meriterande att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i projekt. Arbetet kräver noggrannhet och organisationsförmåga, god samarbetsförmåga och servicekänsla, förmåga att ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Det är viktigt att du har dokumenterat god datorvana och intresse för och lätt för att lära nya program. I arbetet kommer du bland annat att använda dataprogram framtagna för att hantera de internationella studierna. Goda kunskaper i office-paketet förutsätts. Du måste kunna uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift i svenska såväl som i engelska.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-29
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev, meritförteckning med tre referenser, när du kan tillträda och löneanspråk. Tillträde snarast.
Ansökan ska vara Skolverket tillhanda senast 29 september 2008 och skickas till e-postadress: 2736.projektadm@
skolverket.se
Märk ansökan med ref nr 2736.
Skolverket tillämpar 6 månaders provanställning
Ange följande referens när du ansöker: 2736
Ansökan kan skickas till e-postadress:
2736.projektadm@skolverket.seKontaktTommy Lagergren, 08-527 332 12
Fredrik Lind, 08-527 331 70
Caroline Klingenstierna, 08-527 333 55
Facklig kontaktKarin Hector-Stahre (SACO), 08-527 332 76
Birgitta Gladh Carlsson (OFR-LF), 08-527 331 82
Marie Reimers (OFR-ST), 08-5273 31 26
FöretagSkolverket
AdressSkolverket
Alströmergatan 12
10620 Stockholm
Jobbnummer 310996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.